Klacht ING Bank: Hypotheek wijzigen zonder akkoord beide partijen!

Klachtnummer
# 277662
Gebruiker
Laan
Datum
3 reacties

Details

De klacht

10 jaar geleden heb ik een hypotheek afgesloten met mijn ex-partner. Zonder dat ik huiseigenaar ben. Deze hypotheek dienden als tweede hypotheek voor de verbouwing van het huis. 1,5 jaar later gaan wij uit elkaar en nog altijd zit ik met deze hypotheek in mijn maag.De financieel adviseur van de ING heeft tijdens het advies niet aangegeven wat de gevolgen waren van een hypotheek zonder dat je huiseigenaar bent. In de afgelopen 8 jaar heeft mijn ex-partner de rente vaste periode kunnen verlengen en het bedrag kunnen verhogen zonder mijn akkoord! Hoe kan dit gebeuren? Bij de ING is het bekend dat ik van deze hypotheek af wil maar dat mijn partner weigert te tekenen voor ontslag. En dan nog kunnen er wijziging doorgevoerd worden zonder mijn akkoord! Hoe kan een financieel adviseur zo'n product adviseren? Hoe zit het met de zorgplicht? Is het dan echt zo dat ik hier 30 jaar aan vast zit? Zodat ik de komende jaren geen kant meer op kan?

De oplossing

Ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemiddag B van der Laan,

    Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit een hele lastige situatie is en dat u deze graag zo snel mogelijk opgelost ziet! Ik mag echter via dit medium niet uw gegevens controleren / persoonlijke gegevens doorgeven. Ik wil u daarom aanraden om via onze contactpagina contact op te nemen met een collega van de afdeling Hypotheken. Zij kunnen dit dan met u nagaan en kijken of er mogelijkheden zijn om dit probleem aan te pakken! U komt via de volgende link op onze contactpagina uit: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/index.html

    Met vriendelijke groet,

    Sebas
    ING Webcare
  2. Auteur
    Laan
    Datum
    Bedankt voor uw reactie. Maar ik heb al vele malen contact gehad met de hypotheekafdeling. Ze handelen nav procedures en kijken totaal niet naar de achtergrond.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Aan je klacht te lezen, kan ik me voorstellen dat je hier niet blij mee bent en snap ik je punt!

    Helaas kunnen we via dit forum inhoudelijk niks betekenen, sorry!

    Groet,

    Tjitske
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen