Klacht ING Bank: hypotheekachterstand 090932269

Cindy

In 2012 zijn mijn (ex)echtgenoot en ik gescheiden.Omdat we een relatief lage hypotheek hebben kon ik hier blijven wonen,maar wel zolang de hypotheek op 2 namen stond.Daarna zijn er betaalproblemen geweest maar ook opgelost.Nu had ik een achterstand en is het aan syncasso overgedragen.Er word loonbeslag gelegd en syncasso heeft er bijna 1000euro aan kosten bovenop gedaan.Ing weet dit maar geeft niet thuis.
Ik heb sinds deze maand een vast contract en mijn nieuwe partner trekt bij mij in zodat ik het makkelijker krijg.Een regeling zou prettig zijn maar ing wijst naar syncasso en syncasso naar ing.Dit gaat al maanden zo en alles gaat langs elkaar heen.en incassokosten stapelen maar op.Nu mijn partner bij mij intrekt ben ik goed in staat om met een regeling af te lossen en de hypotheek op tijd te betalen.Daarom wil ik graag een regeling.

Loonbeslag intrekken omdat dit nog meer problemen gaat geven en een regeling treffen.

Hallo Cindy,

Wat vervelend om te horen dat het proces al maanden duurt en er geen vooruitgang in zit, ik begrijp hierin je frustratie. Ik heb geïnformeerd bij de afdeling Intensief Beheer of er nog mogelijkheden zijn om een betalingsregeling te treffen. Er is door de afdeling aangegeven dat je gisteren (24/3) contact hebt gehad met ING over hetzelfde onderwerp.

Je bent toen doorverwezen naar Syncasso omdat de vordering al enige tijd geleden uit handen is gegeven aan Syncasso. Vanaf het moment dat wij een vordering uit handen geven aan een incassobureau, is de verdere afhandeling ook aan het incassobureau. Hierin is ING geen partij meer. Daarnaast is er sinds december loonbeslag gelegd en wordt de achterstand hiermee voldaan. ING kan dit beslag niet opheffen.

Mocht je tot een alternatief willen komen dan adviseer ik je om Syncasso hiervoor te benaderen.

Vriendelijke groet,

Jeroen
    ING Webcare team
    Cindy
    Dit klopt niet.In December kreeg ik een brief dat ik contact op moest nemen om loonbeslag te voorkomen.Dat heb ik gedaan.Maar ing stuurde me naar syncasso en syncasso naar ing.
    4weken geleden stond de deurwaarder op de stoep met 443euro incassokosten die nu 4weken later al op 800 euro staan.Ik heb een jurist geraadpleegd en die zoekt dit nu uit want dit is blijkbaar niet toegestaan.Ing mag de vordering terughalen,zij zijn immers de opdrachtgevers.
    Beste Cindy,

Zoals mijn collega aangaf hebben wij de vordering uit handen gegeven aan Syncasso, op dat moment is het aan Syncasso om het bedrag te vorderen.

Hoe Syncasso de vordering gaat incasseren is niet aan ons om te beslissen, zij mogen zelf beslissen of ze akkoord willen gaan met een betalingsregeling. Immers hebben wij het uit handen gegeven.

Op het moment dat je denk dat Syncasso te veel kosten bij je in rekening brengt ben je natuurlijk vrij om hierover op onderzoek uit te gaan en een jurist in te schakelen.

Ik begrijp dat dit je probleem voor nu niet oplost, maar toch zou ik je willen verwijzen naar Syncasso om met hun een regeling af te spreken indien dit nog mogelijk is.

Groeten,
    Jessica
    ING Webcare team.
    Cindy
    Syncasso zegt dat ze van jullie geen regeling mogen treffen.Wie spreekt hier nu de waarheid?Als ing zo welwillend is dan mogen jullie syncasso het loonbeslag in laten trekken.Kijk door zulke communicatie is het nu de spuigaten uit gelopen.Jullie wijzen naar Syncasso en Syncasso wijst naar jullie!Hoe gaan we hier een weg in vinden?
    Hoi Cindy!

Nogmaals, wij kunnen hierin niks voor jou betekenen. Het is vanaf nu in behandeling bij Syncasso. Met hen moet dit echt verder besproken worden. Wij zijn hier geen partij meer in.

Groet,
    Femke
    ING Webcare team.

Ook een klacht indienen over ING Bank?