Klacht ING Bank: Ik ben opgelicht door iemand die een rekening bij u heeft, maar ik kan mijn geld niet terugboeken.

Jasper

Ik wil graag dat ING de eigenaar van de rekening vraagt het geld terug te boeken. Indien deze hier geen gehoor aan geeft ontvang ik graag de persoonsgegevens van deze meneer, zodat ik de politie van zo veel mogelijke informatie kan voorzien.

ING Bank
    Goedemiddag Jasper,

Wat ontzettend balen om te horen dat je bent opgelicht! Ik kan me voorstellen dat je heel graag jouw geld terug ziet. Echter is een overboeking helaas niet terug te boeken, deze optie bestaat alleen bij een afschrijving die middels een incasso heeft plaatsgevonden.

Aan te raden is inderdaad om aangifte van internet oplichting te gaan doen. Hoewel wij geen partij zijn, werken wij wel samen met het Landelijk Meldpunt Internetoplichting. Zodra we van hen een signaal van oplichting ontvangen starten wij een onderzoek. Wij zullen de aanbieder/klant vervolgens aanspreken op zijn gedrag en zo snel mogelijk de rekening blokkeren. Hiermee voorkomen wij meer slachtoffers van oplichting door dezelfde aanbieder/klant.

Meer info over het doen van aangifte/het regelen van een melding is te lezen via deze link: https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/fraude-melden/oplichting-bij-aankoop-via-internet/index.html.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare
    Jasper
    Zo te zien kijken jullie helemaal niet naar mijn vraag, maar kopieren jullie je standaard antwoord bij klachten over internetoplichting. Dus bij deze de vraag of jullie mijn ootspronkelijke 'eis' willen lezen en hierop antwoorden.
    ING Bank
    Het is zeker geen standaard antwoord, Jasper. Maar een uitleg over wat er gedaan kan worden wanneer je opgelicht bent. Die informatie is in elke situatie hetzelfde.

Helaas is er geen mogelijkheid tot het terugboeken van het bedrag of het verstrekken van gegevens van de rekeninghouder.

Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare

Jasper
Politie doet zeer zeer zeer zeer weinig tot niets met aangifte voor internetoplichting. Het zou prettig zijn als de banken die criminelen huizen iets meer hun best doen om deze informatie bij aanvraag van iemand direct naar de politie door te sturen. Nu kost het de politie teveel tijd en daardoor doen ze niets.

Ook een klacht indienen over ING Bank?