Opgelost door ING Bank: Ik wil mijn creditcard limiet verhogen, maar dat kan niet volgens ING.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 375890
Gebruiker
JanG
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik wil mijn creditcard limiet verhogen, maar dat kan niet volgens ING. Ze zeggen
"Op basis van uw huidige inkomenssituatie komt u helaas niet in aanmerking voor een limietverhoging. Zodra er iets verandert in uw situatie, kunt u opnieuw een verhoging van de limiet aanvragen".
Sta nooit in het rood. Het openstaande bedrag op mijn creditcard wordt elke maand in een keer betaald. Mijn inkomen is ruim voldoende (ruim 2 maal modaal), geen schulden, etc. Tijd om naar een andere bank uit te kijken, die met je meedenkt en niet alleen aan hun aandeelhouders.

De oplossing

ING moet zich meer persoonlijk met de klant bezighouden en zo'n verzoek niet laten afhandelen door een programma in een computer, die niet alle gegevens voorhanden heeft om een oordeel te kunnen vellen.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag G.J. Geurts,

    Wat vervelend dat de aanvraag wordt afgekeurd.

    We hanteren dit beleid wat betreft het aan gaan van leningen en/of Creditcards om overcreditering te voorkomen. Het is fijn om te horen dat er voldoende inkomen aanwezig is. Het is dan ook een optie om tijdelijk een extra bedrag op de Creditcard te zetten zodat er meer bestedingsruimte wordt gecreëerd. Dit is mogelijk via een extra aflossing op de Creditcard. Meer informatie hierover is hier te vinden: https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/mijn-creditcard/zelf-regelen/extra-aflossen.html

    Ik hoop dat dit een oplossing biedt.

    Met groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JanG
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na een laatste poging is het bedrag toch verhoogd naar €4500,== zonder dat er iets gewijzigd is in mijn situatie.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen