Klacht ING Bank: Ik woon in het buitenland maar wordt gedwongen naar NL te komen om daar mijn mobiel te registreren.

FraAtZwe

Ik woon sinds kort in het buitenland (Zweden) en kwam er daar achter dat ik mijn NAW-gegevens bij ING nog niet had gewijzigd. Nu probeerde ik in te loggen met mijn bestaande inloggegevens maar dat lukt niet omdat ik blijkbaar mijn mobiele nummer nog niet had geregistreerd, dit is nodig voor de zgh tweestapsverificatie. (normaal gesproken log ik in met de inloggegevens van mijn vrouw, wij hebben een en/of rekening).
De persoon van de ING helpdesk zegt vervolgens doodleuk dat ik "even" naar NL moet komen om daar bij een ING-kantoor mijn nummer te laten registreren, dat is schijnbaar de enige methode die ING hanteert.

Als alternatief wilde ik een scanner aanvragen maar.... daarvoor moet je ingelogd zijn! En als je zelfs ingelogd bent lukt dat niet, omdat je de app al gebruikt!

Als wij zelfs via een notaris online het transport van ons huis kunnen regelen, waarom hanteert ING nog steeds deze vooroorlogse methode? Of heeft ING een ontmoedigingsbeleid voor klanten die buiten NL wonen?

Ik wil dat ING mijn mobiele nummer registreert zonder dat ik daarvoor naar NL hoef te komen, óf dat ik op een klantvriendelijke manier een scanner kan aanvragen.

ING Bank
    Om je privacy te beschermen beantwoorden we geen vragen over je persoonlijke bankzaken via externe platforms. Op ing.nl/contact vind je alle contactmogelijkheden. We helpen je daar graag verder.

Meer informatie over onze klachtenprocedure vind je op ing.nl/klachten.
    FraAtZwe
    Wat een slechte reactie! Ik heb al ruim 30 (!) jaar dezelfde rekening bij deze bank en voel me enorm in de steek gelaten.

Volgens mij is het MIJN privacy waar het hier om gaat en ik geef bij deze toestemming om mijn vragen WEL te beantwoorden via dit platform. Dit kan gewoon via een privébericht zodat anderen dit niet kunnen lezen.

Maar je mag ook wel gewoon zeggen dat je geen zin hebt (of geen energie wil steken) om dit op te pakken hoor! Om je te verschuilen achter FAQ's waar ik geen steek verder kom is niet mijn opvatting van klantvriendelijkheid.
    ING Bank
    Om je privacy te beschermen beantwoorden we geen vragen over je persoonlijke bankzaken via externe platforms. We helpen je graag via de chat in Mijn ING (ma-vr 8.00 - 21.00, za 9.00 - 17.00). Heb je geen toegang tot Mijn ING? Op ing.nl/contact vind je meer contactmogelijkheden.

Meer informatie over onze klachtenprocedure vind je op ing.nl/klachten.

Ook een klacht indienen over ING Bank?