Klacht ING Bank: Informatie aanvragen over lopende hypotheek

Stephan

Ik heb een hypotheek van de ING op mijn oude woning. Nu kan ik het verkopen en ben daarvoor op kantoor geweest omdat ik toestemming moest vragen voor de verkoop omdat ik met een rest schuld blijf zitten. Nu kreeg ik op kantoor te horen dat ik moest bellen of gebeld kon worden. Ik had al gebeld, maar kwam daar eigenlijk omdat ik dacht dat een uitdraai met de stand van zaken toch niet zo moeilijk zou moeten zijn.
Uiteindelijk weer gebeld en kreeg te horen dat ik een schriftelijk verzoek in moest dienen. Binnen een week of 3 zou ik antwoord krijgen. Denk dat dit inmiddels 6 weken geleden is. Gelukkig heb ik inmiddels iemand gevonden die de restschuld wil voorschieten en heb dus het voorlopig koopcontract kunnen tekenen. anders waren de kopers afgehaakt. Hoe moeilijk is het om een huidig overzicht uit te printen en op te sturen? Zelfs de klantenservice praat erover alsof het zo gepiept is.. helaas is de praktijk even iets minder eenvoudig.

Ik wil eigenlijk gewoon even laten weten dat door hun moeilijke manier van werken mensen in de ellende kunnen komen. ik heb dit huis al 3 jaar te koop staan. als ik niemand had kunnen vinden die de restschuld in had kunnen lossen had het huis misschien nog 3 jaar te koop kunnen staan.
Ik zou graag uitleg willen hebben waarom het zo lang moet duren voordat ik bericht terug krijg.

Beste S. van Tol,

Bedankt voor je melding, en ik begrijp wat je bedoelt.

Ik ga je melding uitzetten bij de verantwoordelijke afdeling.

Ik kan me goed voorstellen dat het heel frustrerend is dat je zo lang moet wachten nadat je de woning eindelijk verkocht hebt.
    Door de lage rente willen veel klanten een wijziging doen en komen er veel verzoeken binnen waardoor het langer duurt voordat je een antwoord krijgt. Ik weet dat dit voor jou de situatie niet veranderd, het is wel iets om rekening mee te houden.

Groeten,
    Jessica
    ING Webcareteam
    Stephan
    Ik heb inmiddels problemen met de kopers en de notaris omdat hun denken dat ik de koop probeer tegen te houden. Hier word ik dus niet vrolijk van omdat ik juist goodwill nodig had om de berging daar nog te gebruiken. Graag zou ik dus een brief willen ontvangen waarin staat dat dit probleem bij jullie ligt. En überhaupt een berichtje over hoe ver het nu staat met de aanvraag voor de stand van zaken met onze hypotheek.

Mvg Stephan
    Beste meneer van Tol,

Wat vervelend om te horen dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Ik kan me voorstellen dat u dit zo snel mogelijk opgelost wil hebben.

De snelste oplossing is om de notaris contact op te laten nemen met onze notaris info lijn. De notaris kan direct van juiste info en stand van zaken worden voorzien, zodat deze er direct van op de hoogte is dat u de koop niet tegen probeert te houden.

Daarnaast is het ook direct mogelijk om het voorstel van aflossing met restschuld te bespreken. Het is van belang dat de notaris dit zelf met ons bespreekt. Deze kan hiervoor contact opnemen op tel: 020 584 77 10.

Ik hoop dat u zo alsnog snel verder kan met de verkoop van uw huis.

Groet,

Ronnie
    ING Webcare
    Stephan
    Nou dankzij het niet gehoor geven van de ING heb ik nu dus een groot probleem. ik zou tot november de tijd krijgen om het achtergelegen stuk grond op te ruimen maar kreeg vandaag een bericht van de kopers met een ultimatum. Dit gaat mij dus vreselijk veel geld kosten omdat ik dit nu door een bedrijf moet laten doen en dit dus niet zelf kan doen.

Ik wil graag weten waarom het opvragen van de stand en het verzoek tot inlossen van de beleggingen op de hypotheek zo lang moet duren.
    Hallo meneer van Tol,

Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is! Heb je, zoals mijn collega Ronnie voorstelde, contact opgenomen met de notaris? Hij/zij kan met ons contact opnemen via 020 584 77 10.

Vriendelijke groet,

Tjitske
    ING Webcare
    Stephan
    Uiteraard heb ik dit doorgegeven aan de notaris. Echter heb ik na al die tijd nog niets ontvangen. Wat heb je nou aan zo'n antwoord.
    Dit gaat mij een grote som geld kosten. 9 weken wachten en dan heb ik nog geen overzicht van mijn financiele situatie.
    En krijg nog niet eens een excuus! Krijg alleen te horen dat het een vervelende situatie is. Echt te gek voor woorden.

Stephan

Ook een klacht indienen over ING Bank?