Klacht ING Bank: ING app loopt vast op mijn Samsung Galaxy S6.

Klachtnummer
# 456757
Gebruiker
DJAXE
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De ING app loopt steeds vast op mijn Samsung Galaxy S6. Dit gebeurd met name bij het draadloos betalen

De oplossing

Update van de app dat deze ook nog compatible is met oudere telefoons

2 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemorgen DJAXE,

    Is de app up-to-date (voor zover mogelijk) en heb je deze misschien ook al eens opnieuw geactiveerd? Verder kun je het mobiel betalen ook opnieuw activeren.

    Specifiek voor het mobiel betalen:
    •Staat NFC aan?
    •Staat 'ING Bankieren' als standaard ingesteld bij Tikken en Betalen?
    •Heeft het toestel een hoesje, metaal houdende sticker, conctactloze betaalpas of ov-chipkaart dicht bij?
    •Neem de tijd voor tappen (houd hem enkele seconden tegen de terminal)
    •Staat het display aan bij betaling (display moet aan staan bij een betaling)
    •De NFC antenne zit bij de meeste toestellen aan de achterzijde van het toestel, en moet dus met de achterzijde tegen de betaalautomaat aangehouden worden

    En nog even over het besturingssysteem. Op dit moment is minimaal Android 5 nodig om onze app te kunnen gebruiken maar we adviseren Android 6. Vanaf Android 6 ontvang je namelijk de nieuwste versies van de app. Kun je je software niet updaten naar Android 6? Dan krijg je vanaf juni 2020 geen nieuwe updates meer. Jouw bestaande app werkt nog wel gewoon.

    Dit alles voor een optimale en daarmee financieel veilige werking van jouw Mobiel Bankieren app.

    Vriendelijke groet,

    Michiel
    ING Webcare
  2. Auteur
    DJAXE
    Datum
    Beste Michiel
    De app heb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit lijkt het probleem te hebben opgelost. Voor nu ben ik nog even aan het testen, want ik heb recent nog maar enkele pin betalingen gedaan met de app.
    Met vriendelijke groet,
    Dirk

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen