Klacht ING Bank: ING bank blokkeert door eigen fout rekening klant

JS

ING heeft zonder mededeling opeens overboekingen vanaf mijn rekening geblokkeerd.
Zij zouden in februari 2020 een scanner hebben toegezonden, omdat ik geen gebruik van een app maak.
Begin maart hadden zij mij ook opeens geblokkeerd, maar ik had de scanner helemaal niet ontvangen. (dit sturen zij gewoon per post ?!)
Er zou een nieuwe worden toegezonden, maar deze heb ik tot op heden niet ontvangen.
Door corona heb ik gedacht dat dit allemaal vertraagd was en kon nog gewoon geld overboeken met een sms tancode, dus geen probleem.
Opeens kon ik gisteren een rekening niet meer betalen middels overboeken en heb vanochtend gebeld.
Ze konden niets doen en zouden de scanner toesturen; dit kon echter twee weken duren ?!!!
Ik moet rekeningen betalen, maar daar heeft ING geen boodschap aan.
Ze blokkeren mij gewoon van mijn eigen rekening en doen geen moeite om dit op te lossen; de scanner met spoed te sturen of op te laten halen bij een ING kantoor.
De ING bank is duidelijk in gebreke, door mij niet tijdig te informeren dat ze gaan blokkeren en lossen vervolgens het probleem niet op.

Zorgen dat ik per omgaande weer kan overboeken van mijn rekening totdat ik daadwerkelijk in bezit ben van de scanner, die zij verplichten te gebruiken

ING Bank
    Hallo JS.

Ik begrijp dat je geen gebruik meer kunt maken van de TAN codes.
    Zoals al enige tijd geleden is aangekondigd zijn die inderdaad niet meer actief.

Je geeft aan dat wij de scanner verplichten. Dit klopt niet. Wij hebben de TAN functie stopgezet en deze gewijzigd naar bevestigen via de app. De scanner is een alternatief hiervoor.

Om sneller gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid tot overboeken zou je de app kunnen gebruiken of gebruik te maken van de saldolijn (https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/saldolijn/met-betaalfunctie/index.html) of overschrijvingskaarten (aan te vragen via de klantenservice).

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare

JS
Er is geen oplossing gegeven ! Mijn reaktie: Er is NIET gecommuniceerd over wanneer de tan daadwerkelijk zou eindigen ! Ik had dan op tijd kunnen aangeven dat de scanner nog niet was gestuurd/ontvangen. Als je geen app kan installeren, dan wordt de 'saldolijn' als optie voorgesteld, ECHTER, hiervoor moet je een toegangscode aanvragen die via de post wordt verstuurd en die je een week later pas ontvangt. Ook overschrijvingskaarten aanvragen kost een week. Kortom; geen oplossing voor de rekeningen die ik NU moet betalen.

Ook een klacht indienen over ING Bank?