Klacht ING Bank: ING Bank laat geld van mijn moeder verdwijnen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 296533
Gebruiker
robinberkelmans
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Het gaat over het volgende:
1. Op 29-12-2017 heeft mijn moeder cash geld op haar rekening willen storten, een bedrag van rond de 2400. Bij het storten ging de stortautomaat op tilt. De medewerker van de bank, ging achter de automaat aan de slag om het op te lossen. • Hij gaf aan dat er een deel van het geld gestort was en de rest is vast komen te zitten en was niet verwerkt.
• Hij gaf aan dat het waarschijnlijk kwam door de engelse ponden die ook in het pakketje geld zaten.
• Het geld is vervolgens door hem ingenomen en hij gaf aan dat er een monteur zou komen.
• Hij gaf aan dat hij niet goed wist hoe de engelse ponden verwerkt zouden worden.
• We zouden erop kunnen vertrouwen dat het allemaal goed zou komen - dat zij haar geld zou ontvangen en dat we binnen 10 dagen bericht hierover zouden krijgen.
2. Binnen 10 dagen heeft ze een voorschot van 2400 euro op haar rekening mogen ontvangen.
3. Op 15 februari - 6 weken na het incident - kwam er een bericht bij haar dat er 660 euro bij de stortautomaat was ingevoerd en dat het restant van het voorschot, zijnde 1740 euro, zou worden afgeschreven van mijn moeder's rekening. Over het ingenomen geld van de medewerker werd in dat bericht geen melding gemaakt en dus ook niet over de engelse ponden.
4. Mijn moeder ging op onderzoek uit door naar het filiaal in Boxtel te gaan. Een ING medewerker gaf aan dat er enkele weken (!) een envelop met geld op kantoor had gelegen. En zij gaf aan dat die envelop op een gegeven moment is verdwenen. Zij zou voor mijn moeder op onderzoek uitgaan en haar terug bellen.
5. Ze heeft mijn moeder teruggebeld en wist haar niks te vertellen, buiten dat er een klacht ingediend moest worden.
6. Deze brief hebben we op 10-3-2018 opgemaakt en verstuurd.

Deze situatie duurt nu al veel te lang, voor geld wat gewoon uit de stortautomaat gevist is. Dat had toch gewoon meteen verwerkt kunnen worden? De monteur komt, regelt dat geld in samenwerking met de medewerker van de bank. En maakt dat geld over. NIET: laat envelop zonder naam twee weken liggen. Ik wacht in spanning af en vertrouw erop dat ING een eerlijk bedrijf is.

De oplossing

De klacht is opgelost wanneer het ontbrekende geld op de rekening van mijn moeder wordt gestort. Eventuele excuses voor het ongemak zou mooi zijn.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste RH Berkelmans,

    Bedankt voor het indienen van de klacht. Allereerst moet ik u zeggen dat ik dit bijzonder vervelend vind voor uw moeder. Ik kan begrijpen dat het ontzettend frustrerend is dat er alsnog een gedeelte teruggeboekt is van het voorschot.

    Omdat dit een klacht betreft uit naam van uw moeder, kan ik u inhoudelijk helaas niet helpen omdat ik niet in opdracht van u de rekening van derden mag inzien, het spijt me.|

    Om deze reden wil ik uw moeder vragen om contact met ons op te nemen via de chat (in Mijn ING), via Social Media (Facebook, Twitter, WhatsApp) of telefonisch (tel 020-2288888).

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
robinberkelmans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dit is geen oplossing. Er wordt gesproken over inzien van de rekening, maar dat is allemaal niet nodig. Immers, dat hebben we allemaal al gedaan met de ING, en er is een klachtbrief waarin alles staat beschreven opgestuurd, zoals hierboven vermeldt. Een oplossing zou zijn dat het geld gestort zou zijn. Ik had liever gelezen: "ik ga dit oppakken en ervoor zorgen dat dat geld gevonden wordt." Maar dat heb ik, zoals nu ook, in geen geval gehoord van de ongeveer 10 verschillende keren dat ik dit geval heb proberen te communiceren met de ING. Alles werd afgeschoven op een klachtbrief die over ongeveer 6 weken iets oplevert. En we zijn al elf weken verder. Dus 18 weken wachten, voor iets wat al gestort is. En wat door de ING nog onderzocht moet worden. Overigens ben ik gemachtigd door mijn moeder, dus ik ben ook verantwoordelijk. Maar dat staat niet in dit verhaal.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen