Klacht ING Bank: ING behandeld haar oudere klanten als kleuters

Nooky

Mijn klacht gaat over hoe ING mijn moeder van 86 heeft behandeld. Ze hebben daar schijnbaar niets beters te doen dan klanten te pesten. Klanten die al jarenlang klant zijn bij ING. Ze kreeg een brief dat ze iets fout heeft gedaan in een betaling. Er stond niks bij wat of of bij welke overschrijving. Dus nadat ze heeft gebeld bleek het te gaan om een betaling van een klein bedragje van 3,21 iets was fout gegaan en na lang na vragen bleek dat ze alles gewoon goed had ingevuld maar dat er in haar handtekening een krulletje verkeerd stond. Vind je dat nou niet gewoon kinderachtig? Als ik 10x mijn handtekening moet zetten zou je zien dat die niet 1 keer hetzelfde zou zijn. Laat staan een oud mens die heel bibberig schrijft. Ik contact opgenomen met ING. Via de chat. Want een fatsoenlijk email adres hebben ze eens meer. Wat mij zeer verbaasde. Kreeg contact met ene Esther die volgens mij geen zin had om mijn klacht serieus te nemen laat staan mij uit te laten praten. En zij was dus niet bereid om mijn klacht in behandeling te nemen en ze kapte abrupt de chat af. ING mag haar klanten dus als stront behandelen. En daar mag je dus niet eens een klacht over indien. Ja mijn moeder kreeg aan de telefoon te horen dat ze maar naar een bank filiaal moest komen om haar betalingen te doen. Terwijl de dichts bij zijnde bank een aantal jaren geleden al gesloten is en de enige bank die er nog is ligt op 25 kilometer van haar huis. En mijn moeder heeft geen auto. Dus dat is geen optie. Denk dat ze nu amper meer een betaling durft in te vullen, bang om het fout te doen. Ik vind dit gewoon schandalig. Dat ze zoiets opnieuw moet doen, kost haar weer een betaal enveloppe. Waarvoor je tegenwoordig ook dik moet betalen. En ze moet weer een keer extra naar de brievenbus toe op haar oude dag. En dat alles voor een een bedragje van 3,21 die ze netjes op tijd probeert te betalen. Ik kan er echt niet over uit.

ING mag wel excuus maken naar mijn moeder over deze kinderachtige behandeling. Ze mogen het ook wel mogelijk maken dat klanten een email kunnen sturen als ze wat te zeggen hebben ipv dat je dat alleen maar kan doen via de chat waar je niet gehoord word of serieus genomen word. En ze mogen ook wel de enveloppe vergoeden die mijn moeder weer mag betalen.

Hey G. Murk

Wat enorm vervelend om te horen dat je moeder hier tegenaan gelopen is, ik kan me héél erg goed voorstellen dat ze in haar situatie moeite kan hebben met bankzaken regelen. Een handtekening wordt gebruikt als verificatie bij de overschrijvingskaarten, op het moment dat deze niet overeenkomt met de handtekening die in het systeem staat mogen wij de betaling niet door laten gaan. Ik hoop op je begrip hiervoor, dit is namelijk een stukje veiligheidsmaatregelen die wij scherp in acht (moeten) nemen.

Als het voor je moeder echt te moeilijk wordt om de bankzaken te regelen via de overschrijvingskaarten zouden jullie er over na kunnen denken om iemand hiervoor te machtigen. De gemachtigde kan dan de bankzaken online over nemen via Mijn ING. Een gemachtigde is alleen transactiebevoegd op een Betaalrekening.

Met vriendelijke groeten,

Vincent
    ING | Webcare
    Hey G. Murk

Met vriendelijke groeten,

Vincent
    ING | Webcare
    Nooky
    Zij kan nog prima haar bankzaken regelen. Ze is niet achterlijk. De man die ze aan de telefoon had heeft haar beide betalingen zo zitten bekijken en vergelijken en zag zo goed als geen verschil tussen beide handtekeningen van de 2 betaalverzoeken die ze had ingestuurd. Hij ging nog aan zijn collega vragen waarom hij of zij die betaling nou had afgekeurd. Hij snapte het zelf ook niet. Vind het dus vrij overdreven. Schuif het maar op de klant. Lekker makkelijk. Ook omdat ze het toch weer opnieuw moet doen wat haar weer extra onkosten met zich mee brengt. Trouwens mensen die via mobiel hun betalingen regelen zetten ook geen handtekening. En hoe die meid op de chat reageerde kan ook niet. Lekker makkelijk niet uit laten praten en kap het maar af. De klant is echt geen koning meer bij ING. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Service is er ook niet meer. Geen bank meer geen email contact meer mogelijk. En alles word alleen maar duurder. Het is dat het te moeilijk en teveel rompslomp is om van bank te wisselen. Anders zouden we beiden weggaan bij ING. Heel diep triest dit standaard antwoordje van jullie. Niet tevreden!
    Beste Nooky!

Excuses voor deze gang van zaken, ik ga je feedback hierover registreren.

Zoals eerder uitgelegd hangen er strenge eisen aan de handtekening. Wanneer iemand een betaling instelt via Mijn ING moet de betaling op een andere manier worden bevestigd.
    Belangrijker denk ik, is het inmiddels gelukt om de betaling opnieuw in te dienen? En is deze al verwerkt?

Groet,
    Lysanne
    ING Webcare
    Nooky
    Het is gewoon een stiekeme manier om mensen te dwingen om via pc te gaan betalen. Veel oude mensen hebben geen pc en kunnen ook niet meer leren daarmee om te gaan. Maar daar denkt Ing niet aan. Ing heeft geen respect voor hun oudere klanten die al tientallen jaren klant zijn. Waardeloze bank, slechte service en geen klantvriendelijkheid. En zeer slecht personeel waar je mee te maken krijgt als je gaat chatten. Want een fatsoenlijk email adres bestaat niet bij ing. Als mijn moeder dit geweten had had ze nooit haar hypotheek opnieuw overgesloten bij ING. Was ze daarmee naar een andere bank gegaan. Er komt toch niks uit dus ga ik dit sluiten en beoordelen. De koude douche verdienen jullie.

Nooky
Niks. ING blijft lekker klanten pesten. Echt waar mijn moeder heeft een veel netter handschrift dan ik en is prima in staat een goede handtekening te zetten. Dus het is dus gewoon pure onzin. Het is dat het veel rompslomp is om naar een andere bank te gaan anders zouden we meteen allebei weggaan bij ING.

Ook een klacht indienen over ING Bank?