Klacht ING Bank: ING controleert niet maar doet direct een aanname in het nadeel van clienten.

sad Niet opgelost
B.C.J. Hendriks

Summerdeal Pathé besteld. Op tijd op 12-09-'18 mijn code geactiveerd. Daarna ging alles mis en heb zeker 20 keer met de klantenservice Rentepunten gebeld en zou nieuwe codes toegestuurd krijgen, dat gebeurde niet. Op 02-11-'18 gaf ik aan dat ik geen enkel vertrouwen meer had dat het goed zou komen en eiste mijn geld + rentepunten terug. Dezelfde dag kreeg ik plotseling een code toegestuurd die al geactiveerd bleek te zijn. Op 07-11-'18 ontving ik een mail dat ik geen geld en rentepunten kon terugkrijgen omdat de nieuwe voucher geactiveerd was en er was 2x bioscoopbezoek geweest. Niets is ING te dol, ik werd dus van oplichting beschuldigd. Nadat ik om blokkering Pathekaart vroeg + adres van de bezochte bioscopen, bleek Pathé de voucher naar iemand anders te hebben gestuurd die de kaart had geactiveerd. Er werden oprechte excuses gemaakt (daar had ik echt wat aan) en ik kreeg uit coulance 2 bonnen van ANWB t.w.v. 7,50 Ik ben uiteindelijk tot 15-11-'18 met ING bezig geweest om nieuwe codes te krijgen, lukte niet. Op 15-11-'18 een aangetekende brief naar ING gestuurd dat ik de gang van zaken schandalig vind, dat ik de Pathé-kaart alsnog wil (als men hem naar foute adressen kan sturen, moet het naar mij ook lukken. Verder wil ik geen bonnen uit coulance. Ik zou het een normale gang van zaken vinden na alle blunders dat ING de kosten van de Pathé-kaart vergoed. Reactie ING: niets

Ik wil de Pathekaart alsnog en verwacht dat ING de kosten hiervan betaalt

ING Bank
    Goedemorgen B.C.J. Hendriks,

Wat een vervelende situatie! Als ik het goed begrijp dan heeft u na herhaaldelijke klachten nu een directie klacht ingestuurd?

Mocht dit het geval zijn dan zult u binnen 6 weken schriftelijk antwoord ontvangen van ons.

Daphne
    ING Webcare

Geachte Daphne,
    Dank voor uw reactie, ik wacht de reactie van ING af. Voor alle duidelijkheid het tijdpad: 14-09 Ik neem contact op met ING en vraag een nieuwe code aan. 10-10 Mail van ING, de nieuwe codes zijn onderweg. 16-10 Mail van ING, Pathé laat weten dat codes onderweg zijn. 24-10 Mail van ING met nieuwe codes, dit blijken echter de codes te zijn die 12-09 geactiveerd zijn. 02-11 Telefonisch contact met ING, ik heb geen enkel vertrouwen meer in ING dat men de codes kan regelen en annuleer de bestelling 02-11 Mail van ING met nieuwe codes. 07-11 Mail van ING, codes zijn toegestuurd, geactiveerd en gebruikt in bioscoop. Impliciet word ik beschuldigd van oplichting. 07-11 Ik laat ING direct weten dat ik de codes niet heb ontvangen en wil weten wie deze codes dan heeft ontvangen. 13-11 Mail van ING, Pathé een fout heeft gemaakt door de codes naar anderen te sturen. Ze hebben 2 klanten verwisseld. Excuses van ING met het bericht dat de bestelling is geannuleerd. 13-11 Ik neem telefonisch contact met ING op en laat weten dat ING blijkbaar toch in staat is codes toe te sturen en vraag alsnog om de bestelling te regelen. 13-11 Nog een mail van ING, de Pathé-card is retour ontvangen en de bestelling is geannuleerd. 16-11 Mail van ING, nog een keer excuses voor de gang van zaken, de bestelling blijft geannuleerd. Ik laat via Klachtenkompas weten dat ik geen genoegen hiermee neem. Ik wil alsnog de Pathé-kaart + dat ING de kosten van de Pathe-kaart vergoed. Ik heb tussen 14-09 en 16-11 nl. minimaal 20 telefoongesprekken met de ING klantenservice gehad.
    Hoogachtend,
    BCJ Hendriks
    ING Bank
    Beste,

Hartelijk dank voor het verdere toelichten van de situatie. Als ik het zo lees heeft de hele situatie al ontzettend veel tijd in beslag genomen; dit is écht te betreuren.. De hoeveelheid contactmomenten is dan ook veel te veel. Hiervoor wil ik oprecht excuus aanbieden!

Ik hoop van harte dat je gauw bericht krijgt naar aanleiding van de schriftelijke klacht die ingediend is en dat dit dan toch een oplossing biedt.

Sebas
    ING Webcare
    Beste Daphne en Sebas,
    Ik heb van de Klantenservice rentepunten veel begripvolle reacties gekregen dus daar kunnen deze reacties ook bij. Het vervelende hierbij is alleen dat daaraan geen consequenties worden verbonden. Graag dus een reactie van de directie van ING maar daar men tot 26-12 de tijd heeft om te reageren, zal het nog wel even duren.
    BCJ Hendriks

B.C.J. Hendriks
Klacht is nog niet opgelost. Stilte van de directie en ze hebben nog even tijd omdat de periode van 6 weken, waarbinnen men moet reageren nog niet voorbij zijn. Verder veel begrip van Webcare net zoals van de Klantenservice. Resultaat tot nog toe: ?? Daar de klacht nog niet is opgelost, ga ik ervan uit dat de klacht ook niet is ingetrokken. 02-01-2019 nog steeds geen oplossing klacht, dus nog niets gehoord

Ook een klacht indienen over ING Bank?