Klacht ING Bank: ING Creditcard werkt niet voor online betaling

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 532249
Gebruiker
RB
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook afgescheept met het verhaaltje dat het een instelling zou zijn die je bij het bedrijf moet maken.
Extra zuur: het gaat mede om Hertz, waar ik juist via de ING Mastercard korting heb.
De oplossing die iemand heeft gepost werkt niet voor mij.

De oplossing

ING moet zorgen dat haar creditcard werkt. Niet zeggen dat het zou komen door regelgeving of de verkoper, als ik met hun betaalmiddelen niets kan kopen ga ik met al m'n rekeningen naar een andere bank.

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste RB,

    Zojuist heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken, helaas is dat niet gelukt. Wil je aangeven of- en zo ja welk dagdeel jou het beste uitkomt dat we nog even terugbellen om jouw klacht door te nemen?

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare
  2. Auteur
    RB
    Datum
    Ik heb zelf net met de klantenservice gebeld.
    Wederom kon men het alleen maar voor vandaag voor een paar websites openzetten, waaronder dus Hertz waar men het een paar weken terug ook al open voor moet zetten.
    Vorig jaar had ik hetzelfde probleem en kon het alleen opgelost worden als ik middenin de lockdown in de rij ging staan voor een bankkantoor om m'n telefoonnummer op te geven. Erg verantwoord.

    Uiteraard mag de webcaremedewerker mij bellen, ik ben vanaf 12u bereikbaar. Ik ga ondertussen wel op zoek naar een andere bank om mijn rekeningen naar over te hevelen. Ik betaal nu voor een creditcard en moet vervolgens iedere keer bellen om te vragen of ik er alsjeblieft gebruik van mag maken. Dat accepteer ik niet.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste RB,

    Fijn om te horen dat je al even met onze specialisten hebt gebeld! Het spijt me dat zij je niet het antwoord konden geven waar je op hoopte.

    Wij hebben helaas niet andere mogelijkheden, dan de opties die zij je hebben kunnen aanbieden.
    Ik ga je feedback hierover registreren en hoop dat deze problemen straks verleden tijd zijn.

    Fijn weekend!

    Groet,
    Lysanne
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RB
Datum
Uiteindelijke oplossing
ING zegt hiermee dat als je je creditcard wil gebruiken voor online betalingen - toch geen uitzonderlijk gebruik van dat betaalmiddel anno 2021 - de oplossing is om een andere bank te zoeken. Wat mij betreft is dat een waardeloze oplossing. Bij de ING blijven is duidelijk geen optie - hun betaalverkeer is onbetrouwbaar. Maar afijn, daar hebben ze geen boodschap aan. Misschien de financiële autoriteiten wel.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen