Klacht ING Bank: ING discrimineert digibeten-, ouderen en gehandicapten

sad Niet opgelost
Wereldreiziger

Geachte dames/heren,
Al meer dan 40 jaar hebben wij een rekening bij de ING Ned. en vanwege onze buitenlandse verblijven/werken ook een rekening bij de ING bank te Luxemburg.
Het openen van MIJN ING internet bankieren ging de laatste 20 jaar gewoon met de TAN code en in Luxemburg ging dat met een electronisch toegezonden schermpje dat een nummertje genereerde bij het inloggen.
Wij zijn al op leeftijd en niet zo begaan met die electronica, maar het inloggen ging nog steeds. Wij hebben niets met een mobieltje oid, zijn niet bij machte die te gebruiken en willen er ook niet mee behept worden.
ING Luxemburg heeft ons de wacht aangezegd om een mobieltje te kopen en wij kunnen al meer dan een jaar niet meer internet bankieren en hebben de rekening dus al zo lang niet kunnen openen. ING Lux. doet geen enkele concessie en geeft alleen aan dat wij een zg. sms moeten ontvangen om te kunnen inloggen.
ING luxemburg discrimineert ouderen en gehandicapten of zij nu digi-, geestelijk of lichamelijk minder validen zijn. Ik heb CET een Overheids-antidiscrininatie organisatie in Lux. al aangeschreven hiervoor.
Aangezien ING Ned. nog steeds op zijn webside hetvolgende aangeeft: "Wij zijn een bank voor jong en oud, arm en rijk, voor zzp'ers, mkb'ers, Grootbedrijf & Instellingen en Corporate Clients. Wij willen deze mensen en bedrijven in staat stellen hun eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren, hoe groot of klein deze ook zijn".
ING Nederland geeft aan dat zij voor diegene die niet in staat zijn een sms te ontvangen zij een alternatief zullen zoeken (In overleg nota bene). Ik ben echter van mening dat de ING bank in Nederland gebruik gaat maken van dezelfde electronische gigant: LUXTRUST die een "code" per sms zendt en dat ING nederland niet in staat zal zijn zijn beloftes na te komen in Nederland om ouderen en gehandicapten tegemoet te komen.
Het Hoofdkantoor van de ING in Amsterdam is door mij benaderd over dit probleem maar zij geven aan dat ING luxemburg een zelfstandige organistie is die niet onder hun invloedsfeer ligt!
Was die 750.000.000 boete dan alleen in nederland veroorzaakt???
Ik ben erg bang dat ING Nederland dezelfde procedure zal volgen als zijn ING broeder in Luxemburg: gewoon die lastige oudjes, gehandicapten en digbeten eruit, die zitten toch niet zo in de slappe was!
Misschien is een waarschuwing op zijn plaats aan iedereen die geen cell-phone heeft, wil gebruiken of kan gebruiken om een andere bank te zoeken.

Dat het hoofdkantoor van de ING zijn verantwoordelijkheden aanwent naar zijn nevenbanken om iedereen, ongeacht zijn leeftijd, handicap of computerkennis op de oude vertrouwde manier laat inloggen in Nederland en Luxemburg........neen, overal waar zich een ING bank bevindt op de wereld zonder gebruik van een mobieltje maar met dezelfde mogelijkheden die voor klanten met een mobieltje gelden.

ING Bank
    Geachte heer of mevrouw Kuijpers,

Het is erg jammer dat je niet tevreden bent over onze bank in Luxemburg.
    Zoals eerder is aangegeven hebben we op deze zelfstandige organisatie geen invloed.

We gaan in Nederland in ieder geval eind dit jaar stoppen met de TAN codes. In plaats hiervan kun je de transacties bevestigen via de app. Wanneer je geen smartphone hebt, dan is dat geen probleem. We komen met een alternatief hiervoor. We willen graag dat onze klanten veilig en vertrouwd kunnen blijven bankieren. Dus ook zonder mobieltje.

Eelkje
    ING Webcare

Wereldreiziger
Ik had dit antwoord wel verwacht van de ING gezien het klachtencijfer van 2,8. ING Nederland moet als hoofdkantoor WEL VERANTWOORDELIJK zijn voor zijn buitenlandse vestigingen en Amsterdam betaalt zelfs de boete wegens hulp aan witwassen en crininele organisaties ook gepleegd IN HET BUITENLAND! ING doet geen enkele poging om een oplossing te bedenken voor deze discriminerende maatregel in Luxemburg, nu in het buitenland, maar over enkele maanden ook in Nederland. ING geeft aan een alternatief voor de app te bieden, maar bedenk dat je de rekening met een app/sms overal ter wereld openen kunt. Hopelijk kan dat bij het alternatief ook, anders discrimineert ING Ned. ook. Denk eens aan mensen die op vakantie zijn, zakenreizen en (weer die ouderen!) overwinteraars. ING Lux geeft aan de code per post te zenden, naar…………Bali? Ik hoop dat ING alsnog een alternatief zal vinden of in ieder geval in duscussie zal gaan en tenmniste een poging zal doen.

Ook een klacht indienen over ING Bank?