Klacht ING Bank: ING Hypotheek

Klachtnummer
# 367167
Gebruiker
Bosman
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Restschuld Hypotheek bij ING.
Ik heb 10 jaar trouw betaald aan mijn hypotheek, altijd keurig op tijd. Door een vervelende scheiding moet het huis verkocht worden. Dan blijkt op het tweede deel van de hypotheek geen NHG te zijn afgesloten. Alles wat opgebouwd is verdwijnt in de eerste hypotheek.
Niemand die hiervoor heeft gewaarschuwd bij het afsluiten. Geen goed advies. GEEN ZORGPLICHT!?!?
En nu? ING denkt nergens over mee. Wil alleen geld. Het woord klantgerichtheid kennen ze niet.
Wat ze wel kennen: witwassen, wapenhandel.
Ik ga naar de ASN Bank.

De oplossing

Toegeven dat ze fout zaten bij het verstrekken van de 2e hypotheek.
Je kunt onmogelijk een NHG op de eerste vergeven en op de tweede niet.
Waar is de zorgplicht van de ING?

4 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hi Bosman,

    Bedankt voor je bericht.

    Heel jammer om te horen dat onze service niet naar tevredenheid is geweest.

    Ik wil je aanraden deze klacht aan te kaarten bij onze afdeling Hypotheken. Ik heb hiervoor een handige link voor je: https://belmijnu.ing.nl//scripts/fccml3.php?action=fcorcml&subscrid=BBD1E98C-5B35-47C2-87AF-C278E4AEF8C5&gjdata=39.

    Ik hoop dat ze jouw feedback kunnen meenemen en je kunnen voorzien van passend advies.

    Met vriendelijke groet,

    Myranda
    ING Webcare
  2. Auteur
    Bosman
    Datum
    Beste Myranda,

    Ik heb jouw advies ten harte genomen en gebeld. Een kwartier aan de lijn geweest.
    Ze kennen daar geen Myranda en kunnen mij niet verder helpen.
    Ze zeggen dat ik er toen van heb getekend en zorgplicht bestaat niet bij de ING. Kortom: dikke pech. Fijne dag verder.
    De mensen van ING blijven altijd zo vriendelijk mogelijk doen, maar hun klanten echt helpen of waarschuwen. Dat doen ze niet.
    Het is duidelijk dat ik dit niet alleen kan opnemen tegen dit grote bedrijf dat zich liever bezig houdt met illegale praktijken dan een klant met een klacht. Ik zit mijn hele leven al bij de ING. Waarom eigenlijk?
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi M.P. Bosman,

    Het klopt inderdaad dat er geen Myranda bekend is bij de afdeling Hypotheken. Via dit kanaal communiceer je met medewerkers van webcare. Wij hebben echter geen inzage of bevoegdheid om hypotheek gegevens in te zien of bespreken.

    Dat is dan ook de reden dat hebben aangeraden om met de specialisten van afdeling hypotheken te overleggen. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat dit zeker niet het antwoord is geweest war je naar op zoek bent.

    Wanneer je het niet eens bent met de gang van zaken en de wijze waarop je klacht nu via hen is afgehandeld, is het ngo mogelijk om in bezwaar te gaan via een directieklacht.

    Dit kan je doen door een brief te sturen naar het volgende adres:

    Directie ING
    Antwoordnummer 230
    1000 XA Amsterdam

    Neem in de brief in ieder geval de volgende gegevens mee:

    ◾Beschrijving van de klacht en waarom je het niet eens bent met de reactie van ING
    ◾Naam, adresgegevens en telefoonnummer
    ◾Rekeningnummer bij ING

    Hopelijk kunnen we dan alsnog iets voor je betekenen.

    Vriendelijke groet,

    Ronnie
    ING Webcare



  4. Auteur
    Bosman
    Datum
    Van het kastje naar de muur word ik gestuurd.
    Je wil niet weten hoeveel mensen ik al gesproken heb, maar niemand helpt mij echt.
    Fijn dat mensen op deze site goed kunnen zien hoe jullie werken.
    De ING trekt veel geld uit om overal mensen te hebben die goed betaald worden om vriendelijk te blijven maar niemand echt te helpen.
    De klacht gaat naar AFM en Kifid, daarnaast zal ik juridische stappen gaan ondernemen. Ze zullen niet kunnen ontkennen dat ik niet heb geprobeerd om er samen met de ING uit te komen.

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen