Klacht ING Bank: ING is voor miij niet erg gebruiksvriendelijk en ik kan niet meer bankieren.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 414913
Gebruiker
Nosta
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Per ongeluk driemaal een verkeerde code op mijn mobiel ingetoetst en totaal afgesloten van ING bankieren.
Als 75 plusser niet zo handig met alle vernieuwingen en nu moet ik langs een INGkantoor komen terwijl ik overwinter in het buitenland.
Gechat via Facebook en gebeld via +31 20 22 888 88.
Ik begrijp dat mijn mobielnummer niet geregistreerd zou staan terwijl ik maanden lang met een ingapp bankier??????? Ik zou nog actief zijn met tannummers en mij niet afgemeld hebben? Hoe gebruikvriendelijk is ING? Ligt het aan mij?

De oplossing

Mijn probleem oplossen!

2 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Nosta,

    Ik snap dat het vervelend is dat je langs een Kantoor moet komen, zeker wanneer je in het buitenland bent.

    Als jouw buitenlandse adres al bij ons bekend is, kan onze Alarmlijn jou een activatiecode toesturen waarmee jij een nieuw telefoonnummer kunt registreren en weer toegang krijgt tot Mijn ING (zonder dat je langs een ING Kantoor hoeft te komen!).

    Indien er nog een oud (Nederlands?) adres van jou bij ons bekend is, kunnen wij dit eerst telefonisch voor je wijzigen via +31202288888. Zij informeren je dan nader over wanneer (en hoe) je onze Alarmlijn kunt benaderen zodat wij de activeringscode naar jouw buitenlandse adres kunnen sturen en jij snel weer toegang krijgt tot Mijn ING!

    Met vriendelijke groet,

    Franck
    ING Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag Nosta,

    Wat fijn dat jullie de wintermaanden in een warmer oord doorbrengen.

    Ik kan me voorstellen dat dit een erg vervelende situatie is. In dit geval kunnen we dit enkel en alleen oplossen wanneer er A: een bezoek aan het ING-kantoor wordt gebracht of B: contact op wordt genomen met onze Alarmlijn (tel 020 22 888 00). Voorwaarde hiervoor is dat er een buitenlands adres bij ons in het systeem staat, en dit kan worden geregeld via de klantenservice (tel 020 22 888 88).

    Na het ontvangen van de activeringscode is het natuurlijk mogelijk om het adres terug te wijzigen naar het Nederlandse adres.

    Ik hoop hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nosta
Datum
Uiteindelijke oplossing
B: contact op wordt genomen met onze Alarmlijn (tel 020 22 888 00). Voorwaarde hiervoor is dat er een buitenlands adres bij ons in het systeem staat, en dit kan worden geregeld via de klantenservice (tel 020 22 888 88). Met vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare Wederom gebeld, na driemaal verbroken te zijn blijkt het niet mogelijk om mijn adres te wijzigen via de telefoon en ik kan niet in mijn account. Ik ben er helemaal klaar mee! Ben nu al meer dan dag bezig om te kunnen bankieren en dat wordt mij onmogelijk gemaakt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen