Klacht ING Bank: ING is vrouwonvriendelijk, man moet het hoofd zijn

M. Kroon

Ik kan de uitgaven van de creditcard van mijn man niet meer zien.
Dit kon altijd (Zie ook consumentengids 3 2021) Jullie antwoord klopt niet. Mijn man heeft mij voor de gemeenschappelijke rekening gemachtichtigd, maar toch geldt dat dan door jullie kronkel niet voor de kreditcard.
Ik heb alles klaar liggen voor het Kifid ben er alleen nog niet toe gekomen.
Maar we zijn dus niet alleen.

De kronkel in hun redenering terugdraaien.
Waarom geldt de machtiging die mijn man afgegeven heeft niet voor de creditkaart? Waarom benoemen ze mij dan niet als hoofdrekeninghouder?

ING Bank
    Beste M. Kroon

Onlangs hebben we de inzage van de Creditcard aangepast.

Bij deze wijziging hebben we bij de inzichtelijkheid van de creditcards goed gekeken naar de rol die een klant heeft bij een creditcard.

Een creditcard is een product dat slechts op één naam kan staan. Ongeacht aan wat voor soort betaalrekening de creditcard is gekoppeld.

Vanaf nu ziet enkel de klant die een rol bij de creditcard heeft de card.

Het is mogelijk een Extra creditcard te hebben. De klant die gekoppeld wordt aan deze extra card krijgt dan de rol gebruiker. De hoofdcardhouder heeft de rol “houder”.

Een extra cardhouder kan wel het saldo van de card inzien, zodat deze weet hoeveel er nog mee besteed kan worden en ook de transacties die zijn gemaakt met de extra card maar niet de transacties die zijn gemaakt met de hoofdcard.

Als gemachtigde heb je bepaalde bevoegdheden, maar niet alle bevoegdheden die je hebt als rekeninghouder zijnde.

Wat mag een gemachtigde?
    De rekeninghouder is verantwoordelijk voor de handelingen van de gemachtigde persoon. Een gemachtigde mag:

Betalen en geld overschrijven van de Betaalrekening, via Mijn ING of met een overschrijvings- of acceptgirokaart
    Geld overschrijven van en naar spaarrekeningen die gekoppeld zijn aan de Betaalrekening, via Mijn ING of met een overschrijvingskaart
    De af- en bijschrijvingen inzien via Mijn ING
    Geld pinnen en betalen met een eigen Betaalpas, als je die aanvraagt voor de gemachtigde
    Als je een Beleggingsrekening hebt: effectentransacties uitvoeren via Mijn ING
    Als de gemachtigde gebruik maakt van Mijn ING, wordt jouw rekening toegevoegd aan Mijn ING van de gemachtigde.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare

M. Kroon
Deze reactie doet niets af aan het feit dat rekeninghouders samen beslissen wie de boekhouding doet. Als je een bestaande creditkaart hebt, heb je niet de keuze gehad wie de hoofdkaarthouder was. Dat heeft ING voor je besloten zonder daar d op de consequenties te wijzen. Hetzelfde geldt voor het jaaroverzicht dat mag je als gemachtigde niet zien. Dit is doorgeschoten privacy.

Ook een klacht indienen over ING Bank?