Opgelost door ING Bank: ING komt beloften niet na en heeft lak aan z'n klanten.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 535417
Gebruiker
timnotten
Datum
2 reacties

Details

De klacht

ING plaatst bericht op bericht in die o zo handige digitale berichtenbox. Meestal gaan ze nergens over. Dat staat er dan ook bij: u hoeft niets te doen. Heel soms moet je wel wat doen, een achterlijke hoeveelheid financiële documentatie uploaden, bijvoorbeeld. Waar ze dan vervolgens weken niks mee doen. Als je ernaar vraagt, dan zijn al je gegevens net naar een andere afdeling gestuurd. En als je dan, nog weer weken later, een telefoontje krijgt van zo'n knakker van die andere afdeling, dan belooft hij allerlei dingen, die de bank vervolgens niet nakomt. Maar bereiken kun je ze niet, en daarom kunnen ze naar hartelust hun blunders blijven begaan, want als iemand het al een keer oplost, dan is het in elk geval een ander. Zo kweek je dus een bedrijfscultuur van navelstaarderij, omdat niemand hoeft te luisteren naar de klant. Diens stem wordt immers zorgvuldig buiten de deur gehouden door inzet van customer support centers (wat betekent dat ook alweer, customer support?) webformulieren, chatbots en allerlei ander soorten call avoidance.

De oplossing

Ik wil dat ING per omgaande contact opneemt en zijn afspraken netjes nakomt.

2 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste T. Notten,

    Bedankt voor je bericht aan ons. Wat vervelend om te horen dat je het gevoel hebt dat ING beloftes niet nakomt, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    Als ik het goed begrijp heb je gegevens moeten uploaden en wacht je nog steeds op goedkeuring hiervan? Kun je verder toelichten wat je precies hebt moeten uploaden?

    Groeten,
    Ellen
    ING | Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste T. Notten,

    We hebben vanmorgen telefonisch contact gehad over je gemelde klacht. Je bevindingen over de onduidelijkheid in de communicatie en bereikbaarheid en terugkoppeling van betreffende afdeling heb ik als feedback doorgegeven ter verbetering van onze service.

    Inmiddels heb ik terugkoppeling ontvangen van onze afdeling Lenen dat er vanmiddag contact met je opgenomen wordt.

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
timnotten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen