Klacht ING Bank: ING maakt valuta over anders dan Euro.

Brequet253

ING ziet geen kans om kosteloos euro`s te sturen naar een buitenlands (EU) IBAN rekening nummer met euro valuta, maar zet deze om in vreemde valuta.

Ik zou het fijn vinden als de ING gewoon mijn euro overboekt naar een IBAN nummer in Europa een EU lidstaat. Dit is mogelijk omdat m.i.v. February 2014 de IBAN een mandaat heeft voor alle bank transacties in landen waar de euro gebruikt wordt.
Dus ING wat let u!

Beste A Evora,

Ik heb je geprobeerd telefonisch te bereiken. Helaas is dit niet gelukt.

We proberen het later op de dag nog een keer.

Groet,
    Rialda
    Brequet253
    Ik ben op vakantie op CV, kunt u mij gewoon mailen?
    Brequet253
    Ik ben doof en heb tinnitus dus bellen heeft geen zin, kunt u dat begrijpen.Dus reageer gewoon via klachtenkompas, lijkt mij logisch in dit geval.
    Beste,

Uiteraard is het geen probleem om binnen dit kanaal te reageren. Allereerst: welk land betreft het? Als het betreffende land zelf niet de euro hanteert maar waarbij de ontvangende bank wél een euro-rekening aanbiedt dan zal het door de ontvangende bank in eerste instantie omgezet worden naar de lokale valuta; daarna wordt het omgezet naar euro's op de euro-rekening.

Sebas
    Beste,

Het gaat om een grote bank in het VK die euro hanteert en IBAN, ik heb daar ook een euro rekening. De ontvangende bank ontvangt al 4 jaar lang transacties in Euro`s en schrijven deze ook nauwgezet op mijn euro rekening. Het is gewoon een SEPA overboeking in euro die elke andere bank over heel de wereld prima uitvoert zonder kosten en wisselkoersen.

ING niet in dit geval, het ligt niet aan de ontvangende bank want dat is al 4 lange jaren beproefd door vele betalers en er wordt gewoon in Euro`s bijgeboekt op de cent nauwkeurig.

Dus als u zegt dat de bank ING in euro`s overmaakt, dan klopt mijn afschrift niet want het zijn ponden. En die staan er nog steeds! Ik denk laat even wat euro`s overkomen op mijn rekening en dat heeft de zender gedaan, alleen ING transformeert het bedrag in ponden.

Legt u dat nu eens uit, het bovengenoemd verhaal klopt niet.

Beste,

Duidelijk! Dat was mij nog niet helemaal helder. Ik wil je in dat geval toch aanraden om mijn collega's er naar te laten kijken op de Chat. Zodra je in Mijn ING ingelogd bent kan je rechtsboven op de 'Service' knop klikken. Hierna scroll je helemaal naar beneden en kies je voor 'Dagelijkse bankzaken'. Daar kan je een Chat starten.

Vanuit dit kanaal is het namelijk niet mogelijk om rekeninggegevens te controleren. Dit kunnen mijn collega's op de Chat wel.

Sebas
    Beste,

U kunt toch gewoon uitleggen waarom ING ponden naar mijn EU rekening stuurt, ik kan niet chatten want ik ben ontvangende partij en geen lid van uw club.

De zender zoals alle andere zenders en betalers, hebben gewoon euro `s verzonden en die gaan niet chatten omdat de ING de valuta omwisselt, dat hoort een ontvangende bank te doen. Naar iedere IBAN euro valuta kan je gewoon euro`s sturen, zo werkt dat nu eenmaal.

Waarom schuift u het af op uw collega`s, voor dit akkefietje heeft u geen rekeningnummers nodig maar gewoon transparante informatie.

Beste A. Evora,

Wanneer iemand geld overschrijft naar een land met een andere valuta, dan kan de overschrijver de valuta kiezen, dus overschrijven in EUR of in plaatselijke valuta.

Ik begrijp dat jij de ontvangende partij bent, dus is het gissen wat de overschrijver heeft gekozen. Daarom raad ik aan om de verzender contact met ons op te laten nemen.

Janneke
    ING|Webcare
    Brequet253
    De verzender heeft betaald in EURO, dat is geen giswerk maar 100 %zeker. De zender legt mij uit dat de fout bij u ligt en dat u ponden (GBP) stuurt.

Brequet253
    Ik heb de moeite genomen om nog eens na te vragen bij de overschrijver en die blijft bij zijn antwoord, de overschrijving is in Euro`s voldaan en ze heeft voldaan aan haar betaling voorwaarden. De overschrijver zegt dat ik navraag moet doen bij de ING bank, en dat probeer ik dan ook. Maar de ING staat mij niet te woord omdat ik ontvanger ben, op die manier belanden we in een patstelling en wilt u hier niet uitleggen hoe zoiets kan gebeuren of ontstaan.

De vraag is simpel, iemand stuurt euro met de IBAN welke een mandaat heeft voor alle banktransacties in landen die de euro gebruiken, en dat ben ik met een euro account in een EU lidstaat.

Dus nu u, waarom lukt het niet en zit ik nu met twee wisselkoersen om weer euro te krijgen.
    Beste A.

Als een klant opdracht geeft om een bedrag over te maken in Euro's dan gaat het bedrag als Euro's bij ons de deur uit.

Om na te kijken hoe het bedrag de deur uit is gegaan, en wat er vervolgens mee is gebeurt zullen wij de opdracht moeten raadplegen.

Het spijt mij dat de verzender hier niet aan mee werkt. Wij kunnen hierin helaas niets voor jou betekenen.

Ik wil je adviseren om je te wenden tot de verzender. Deze kan hiervoor een onderzoek op laten starten.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?