Klacht ING Bank: ING Mobiel bankieren is niet voor iedereen een bruikbaar alternatief voor bankieren op desktop PC.

Diggie7

ING gaat dit jaar stoppen met het gebruik van TAN codes voor bevestiging van overschrijvingen en forceert haar klanten om de overstap naar een mobiel bankieren (iOS of Android) App te maken. Nu ben ik ondernemer (MKB) en heb ik zowel een privé als zakelijke ING rekening. Ik vind het (en ik ken zo meer mensen) persoonlijk niet prettig mijn bankzaken op een mobiele telefoon te regelen, maar zie het al helemaal niet zitten dat ik mijn administratief medewerker, die de betalingen in mijn bedrijf doet, dit op een mobieltje te laten uitvoeren. Al mijn personeel werkt voor diverse functies in het bedrijf op een PC (wat ook niet op een mobiele telefoon kan). Graag zie ik dus dat ING ook voor Windows/PC bankierders een goed alternatief voor het doen van betalingen blijft bieden (al is het maar voor de zakelijke gebruiker). Ik zie daar helaas echter nog geen duidelijke signalen voor. Ik zou tegen ING willen zeggen: ga eens bij de diverse bedrijven kijken en je zult begrijpen dat de mobiele telefoon daar voor veel taken nooit een vervanger voor de PC zal gaan worden.

Ontwikkeling van een goed alternatief voor Windows/bankieren op de Desktop PC.

ING Bank
    Goedemorgen,

Het klopt dat we eind dit jaar gaan stoppen met het gebruik van TAN codes. Maar je kunt blijven bankieren via de tablet of PC, ook nadat we met de TAN codes gestopt zijn. Je kunt de app in jouw geval dan alleen gebruiken voor de bevestiging van transacties, wanneer je het prettig vind om je bankzaken op een PC of tablet te regelen. Dus we vervangen Mijn ING niet door de app, maar beide mogelijkheden blijven bestaan.

Dus volgens mij zijn we het volkomen eens: Mijn ING lblijft bestaan!

Eelkje
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?