Klacht ING Bank: ING moet bewijzen dat ik een fout heb gemaakt en anders mijn geld terug storten.

Klachtnummer
# 322436
Gebruiker
Wagedingen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 2 augustus j.l. heb ik een bedrag van 757,97 overgemaakt naar een rekeningnummer van de Tourism Development Bank Unlimited in Kathmandu, Nepal.
Daarnaast is er een bedrag van 56 euro afgeschreven voor transfer provisie en correspondentie kosten.
Op 13 augustus j.l. is 764,53 euro terug geboekt. Reden: CORRESPONDENT BANK UNKNOWN

Ik heb onlangs telefonisch contact gehad met uw bank over teruggave van de transfer provisie en de overige kosten die in rekening zijn gebracht daar er immers geen transfer heeft plaats gevonden. Volgens uw medewerker zat er een aan mij toe te rekenen fout in de overschrijving.
Graag verneem ik van u of er een fout in de overboeking stond, en zo ja welke, die de overboeking onmogelijk maakte.

Mocht dit niet het geval zijn, dan zie ik graag dat de onterecht geïnde provisie op mijn rekening binnen 14 dagen na heden wordt terug gestort

De oplossing

Aangeven wat ik fout heb gedaan. Daar ik dit zelf niet kan zien op de overschrijving.
En indien zij hierin in gebreke blijven, de geïnde provisie terug storten op mijn rekening.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Wagedingen,

    Wat vervelend dat de overboeking weer retour is gekomen.

    Ik wil je vragen om hierover nogmaals contact op te nemen met onze Klantenservice zodat er inhoudelijk nagekeken kan worden wat de reden is dat de boeking niet uitgevoerd kon worden.

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen