Opgelost door ING Bank: ING onduidelijk over transactie met valuta wisseling

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 398253
Gebruiker
Vincent
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Heb vandaag 337.079,25 deense kronen overgemaakt vanaf mijn ING rekening. Toen ik de transactie gisteren aanmaakte stond er dat het ongeveer €45.126,35 met een wisselkoers van 7,47067. Nu de opdracht vandaag overgemaakt is staat er ineens een wisselkoers van 7,425800 en ben ik dus bijna €300 meer kwijt dat ik had verwacht. Dit vind ik ernstig misleidend. Ik begrijp dat er kosten verbonden zijn aan het wisselen van valuta, maar het zou fijn zijn als daar duidelijkheid over is. Graag nodig ik ING uit om uit te leggen waar die kosten vandaan komen, dan zijn we daarna weer vrienden :).

De oplossing

Graag een duidelijke uitleg over de kosten. Het liefst zou ik zien dat er van tevoren eerlijkheid is over de wisselkoers die gebruikt gaat worden, zodat klanten meer duidelijkheid hebben over de kosten van hun transactie.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo Vincent.

    Ik kan me voorstellen dat het even schrikken was toen je de afschrijving zag.

    De wisselkoers wordt achteraf berekend en de wisselkoers die je in eerste instantie ziet is een indicatie. Omdat het een indicatie is kan deze achteraf afwijken en kunnen hier geen rechten aan worden verleend.

    Beter zou die indicatie niet worden gegeven, want nu verwacht je natuurlijk ook een bedrag rond die indicatie.

    Wat je beter kunt doen is de koers zelf opzoeken en berekenen:
    https://www.ing.nl/media/ING_Wisselkoersen-overzicht_tcm162-47358.pdf

    Ik geef de feedback graag voor je door.
    Excuses voor de verwarring.

    https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/internationaal-betalingsverkeer/wisselkoersen-vreemde-valuta/index.html

    Vriendelijke groet,

    Margreet
    ING|Webcare



Uiteindelijke oplossing

Auteur
Vincent
Datum
Uiteindelijke oplossing
Hopelijk wordt het in de toekomst duidelijker aangegeven dat de daadwerkelijke conversie ratio negatief kan uitvallen, en dat dat honderden euro's kan schelen voor grote bedragen. Bedankt!
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen