Klacht ING Bank: ING rigide in beleid en houd geen rekening met klanten zonder IDeal

MH3661

Afgelopen maart problemen gehad met de betaaldienst via de saldolijn en vandaag wederom. Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice van ING wordt mijn verteld dat de saldolijn niet (voldoende) onderhouden i.t.t. internet bankieren waar een hele afdeling voor oplossingen beschikbaar is. Omdat mijn keuze ligt bij de saldolijn is meneer wel bereid (met zucht) om een melding te maken van deze klacht. Wel duurt het 5 werkdagen voordat iets teruggekoppeld kan worden.

Klanten moeten de mogelijkheid hebben met hun eigen geld betalingen te kunnen verrichten zonder verplicht te stellen dat dit via internetbankieren gebeurd.
Een goed werkende saldolijn is daarbij onontbeerlijk.
Ook de consumentenbond zou (nog) meer aandacht aan dit probleem kunnen geven. Keuzevrijheid in wijze van betaling zou mijn inziens een recht moeten zijn!

Daarnaast zou de klantvriendelijkheid van de klantenservice medewerkers wel wat beter kunnen.

MH3661
    Aanvulling: Indien ING een reactie plaatst graag mijn schermnaam gebruiken.
    bij voorbaat dank
    ING Bank
    Beste MH3661,

Wat vervelend dat je problemen hebt ervaren met de saldolijn. Ik begrijp dat mijn collega hier een melding van heeft gemaakt en dat je hier nog een terugkoppeling op ontvangt? Ik raad aan om dit af te wachten.

Daarnaast mijn excuses voor het feit dat je niet helemaal de klantvriendelijkheid hebt ervaren zoals deze bij ING is.

Jildou
    ING Webcare
    Beste Jildou,
    Fijn dat je een reactie geeft, maar je gaat volledig voorbij aan de essentie van de klacht; dat de klant min of meer gedwongen wordt om via IDeal te bankieren.
    Mijns inziens heeft de klant keuze vrijheid en hoort de aangeboden dienst (waarvoor betaald wordt!) gewoon te werken. Het aantal mogelijkheden om betalingen te verrichten is de afgelopen jaren dermate versoberd dat men als klant mag verwachten dat hetgeen nog wel bestaat ook ALTIJD beschikbaar is. Mvg, MH3661
    ING Bank
    Hoi MH3661, [aangepast door moderator ivm privacy]

Bedankt voor je uitleg. Ik kan me voorstellen er mensen zijn (en blijven) die liever geen gebruikmaken van het internetbankieren. Wel zien we een progressief patroon in het aantal mensen die internetbankieren zijn gaan gebruiken. Om die reden ligt onze drijfveer met name bij de ontwikkeling van het internetbankieren, en minder bij de Saldolijn.

Ik begrijp dat ik hiermee je klacht helaas niet oplos. Wel hoop ik dat je van mijn kant begrijpt dat ik in dit beleid geen verandering kan brengen.

Vriendelijke groet,

Jeroen
    ING Webcare

MH3661
Als eerste wil ik opmerken dat de Jeroen niet zo goed kan lezen, want er staat DUIDELIJK vermeld dat ik met mijn schermnaam aangesproken wens te worden!!! De reactie toont helaas het rigide, klant onvriendelijke beleid dat de grootste bank voor particulieren in Nederland naar de groep klanten heeft die (al dan niet noodgedwongen) kiezen voor een andere manier van bankieren. Consumentenbond: wederom een bevestiging dat het belangrijk is dat deze groep de mogelijkheid behoud om hun eigen geld te kunnen beheren zonder (verplicht) gebruik te moeten maken van internetbankieren!!

Ook een klacht indienen over ING Bank?