Klacht ING Bank: ING Scanner aanvragen is onmogelijk

J. Wiersma

Ik heb een ING bankrekening die werkt met TAN codes. TAN verdwijnt dit jaar en kan o.a. worden vervangen door de ING-scanner, waar ik voor wil kiezen. Ik krijg bericht dat per 14 juni a.s. mijn TAN niet meer zal werken en ik de ING scanner moet aanvragen. Aanvragen via de site lukt niet. Nergens info te vinden hoe dit moet. Dit is een bewuste actie van ING die wil dat je overgaat op mobiel bankieren. Navraag bij de consumentenbond leert dat ING al heel lang de introductie van de ING scanner traineert en er veel klachten daarover zijn. ING zorg dat ik gewoon (en vele anderen met mij!!!) netjes via de site de scanner kan aanvragen.

Zorgen dat ik een ING Scanner krijg

ING Bank
    Beste,

Allereerst wil ik je geruststellen wat betreft het gebruik kunnen maken van de TAN-codes. Zolang jij nog niet de ING-Scanner in huis hebt hoef je je hier geen zorgen over te maken.

Voor het aanvragen van de ING-Scanner ontvang je een berichtje in jouw berichten-inbox in Mijn ING. Heb je deze al mogen ontvangen?

Sebas
    ING Webcare
    J. Wiersma
    Ik had het bericht ontvangen. Volgens dat bericht moest ik de ING scanner zelf aanvragen. De link werkt niet. Op de gehele site van ING geen enkele verwijzing hoe je die kunt aanvragen.Je krijgt onzinnige antwoorden op de vraag "ING Scanner aanvragen". Volgens de Consumentenbond traineren jullie deze vorm van bankieren bewust, deze organisatie heeft jullie hier al diverse malen op aangesproken, en dit terwijl alle andere banken deze vorm van bankieren al wel al lang hebben. En probleemloos. Ik heb van diverse mensen gehoord dat zij de ING scanner ook willen gaan gebruiken, maar dat ING hier heel moeilijk/onduidelijk over doet, ik begrijp het niet, ga waarschijnlijk gewoon naar een andere bank.Zorg dat de ING scanner gewoon via de site kan worden aangevraagd, dat lijkt mij niet meer dan correct
    ING Bank
    Beste,

Er is heel kort een probleem geweest met de link om de scanner aan te vragen. Is het inmiddels gelukt om de aanvraag goed af te ronden?

Na de aanvraag heb je de scanner binnen 4 weken in huis. Je kunt de voortgang van de verzending in Mijn ING volgen.

Uitgebreide informatie over de ING Scanner kun je vinden op onze website.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare

J. Wiersma
Er is geen oplossing, het werkt niet. Het is onzin dat er een kortstondig probleem was. Ik heb het een hele tijd geleden ook al geprobeerd een ING scanner aan te vragen, voelde in het contact met ING gewoon de onwil vanuit ING..... De link om een ING scanner aan te vragen lukt nog steeds niet, en ook op de site is nog steeds geen enkele mogelijkheid om de scanner aan te vragen. Intypen van de vraag ' ING scanner aanvragen ' geeft gewoon onzinnige antwoorden.

Ook een klacht indienen over ING Bank?