Opgelost door ING Bank: ING scanner werkt niet

Mindfulness

Recent heb ik de ING scanner bevestigd in MIJN ING en in gebruik genomen. Het werkt nog niet zoals het zou moeten In mijn profiel staat nog wel mijn mobiele nummer met koppeling naar TAN. Die durf ik vooralsnog niet op blokkeren te zetten, wordt door jullie hulpdesk ook niet geadviseerd. 1) betalingen via MIJNING : enkele testbetalingen van 1 euro naar een andere bankrekening van ons kiest het systeem toch eerst voor Tan via SMS. Dat voer ik dan niet uit, maar ga in MIJN ING naar uitvoeren van de klaarstaande betaling, dan pas krijg ik het te scannen plaatje in beeld en werkt dan af via de scanner. 2) Ideal : Ideal geeft wel een zwart witte blokcode ( blijkbaar niet een ING scancode ) met de boodschap ga naar ING app en kies voor scannen. Volgens mij is de ING app voor betalingen via mobiel en kies ik dan voor inloggen MIJNING. Dan geeft het systeem toch weer TAN via mijn mobiel. Vraag: Moet ik toch niet de TAN code via mijn profiel op ”blokkeren” zetten ? Zo ja : 1)is er dan garantie dat ik bij betalen via mijn ING de kleurcode krijg om te scannen 2) Wordt dat idem via Ideal goed verwerkt, immers Ideal verwijst naar App voor mobiel bankieren. Ik wil voorkomen dat ik dadelijk vastlopen geen betalingen meer kan doen. Graag beantwoording door een betaalexpert

De hulpdesk van ING heeft mij bericht gegeven dat het systeem ING scanner bij meerder klanten ( zo niet allen ?) niet werkt en ik feitelijk maar zou moeten afwachten. Ik wil nu antwoord dat zolang ING scanner niet functioneert ( zeker bij internetbetalingen via Ideal niet !! ) ik verzekerd ben dat TAN code blijft functioneren.

ING Bank
    Beste meneer jansen.

Zoals ik al aangaf in ons telefonisch contact zullen wij de TAN functie via zowel een lijst als de SMS service niet uitschakelen vóórdat de werking van de scanner vlekkeloos verloopt.

Zoals je al had ondervonden wordt er via een iDEAL betaling bijvoorbeeld nog om een TAN code gevraagd.

Hier wordt aan gewerkt!

Voor nu wens ik je een hele fijne dag verder.

Vriendelijke groet,

Margreet

Webcare ING

Mindfulness
Ben zeer snel door ING teruggebeld. Vriendelijk gesprek. Zoals verwacht zijn er aanloopproblemen, echter er is toegezegd dat de TANcode beschikbaar blijft totdat deze gebruikt kan worden voor zowel betalingen binnen Mijn ING als externe betaalsites Ideal etc. Dus we wachten af.

Ook een klacht indienen over ING Bank?