Klacht ING Bank: ING schrijft geld af van rekening dat door Geldautomaat NIET werd betaald

# 120109
Strijbos

Op 29 mei pinde ik voor € 250 en er werd slechts € 200 verstrekt. Meteen gebeld naar de ING en daarna volgden er meerdere telefoontjes en mailtjes. Volgens ING heeft een onderzoek plaatsgevonden, niets geconstateerd terwijl betreffende automaat zelfs de volgende dag nog buiten werking was: defect. Zacht gezegd is het opvallend dat het defect bij het "onderzoek" niet geconstateerd werd.
Als klant ga je er niet uit dat je een foto moet maken van "defect" noch het adres moet vragen van een mevrouw die getuige was. Vraag is nu: heeft u bewijzen. Nee dus.
Momenteel bezig met beroep bij de directie, een mogelijkheid die niet door ING vermeld werd in de brief. Kwalijk.
De reactietermijn die de ING opgaf voor het onderzoek werd overigens ook ruim overschreden. Zo urgent zijn deze zaken daar klaarblijkelijk.
Na 50 jaar klant van ING en voorlopers gaat het een andere bank worden.
Gezien de betrekkelijke veiligheid van de ING (constatering Consumentenbond) sowieso uitkijken met hen

Mijn geld terug!

ING Bank
    Hi Marij,

Ik begrijp dat dit een vervelende kwestie is. Ik heb vanmiddag ook een reactie gegeven op je post die je hebt geplaatst op Facebook. Op het moment dat een geldopname verkeerd gaat, stellen wij een onderzoek in. Uit dit onderzoek is gebleken dat er helaas geen overschot of tekort is geweest. Omdat je ook al aangeeft dat je een directieklacht hebt ingediend, raad ik je aan de afhandeling van die klacht af te wachten.

Uiteraard vinden wij het heel erg jammer dat je hierdoor hebt besloten om je bankzaken elders onder te brengen. Tenslotte wil ik je nog onze excuses aanbieden dat wij niet binnen de gestelde termijn hebben kunnen reageren.

Groet,

Orkun
    ING Webcare
    Strijbos
    Er zijn 2 getuigen dat ik € 50 te weinig heb gekregen uit de automaat. Kasverschil of geen kasverschil. De tweede getuige was ook gedupeerd. Dat kunnen jullie nagaan. Zelfs de volgende dag kon ik niet pinnen bij de ING, omdat er bij 2 ING automaten storing stond aangegeven. Is ook niet waar volgens jullie.
    ING Bank
    Hoi Marij,

Zoals mijn collega al aangaf vinden we het erg jammer dat je zo ontevreden bent. Op dit moment kunnen we helaas niets voor je doen, we raden je aan om de uitslag van de directieklacht af te wachten.

Groet,
    Candice
    ING Webcare team
    Strijbos
    De € 50,-- blijft onterecht van mijn rekening afgeschreven, omdat ik die niet heb gehad. Ik wacht het bezwaarschrift aan de directie van de ING af. Ik vind nog steeds dat er meer nagetrokken had kunnen worden, waardoor opheldering had kunnen komen.

Strijbos

Ook een klacht indienen over ING Bank?