Klacht ING Bank: ING traineert de Goedkeuringslijst.

C.L.H. Groenendyk

Op 5/7 voor 1e maal per chat Goedkeuringslijst gevraagd. Rek. nr. waarvoor genoemd. Op 12/7 idem, weer juiste rek.nr. genoemd. Na reacties ING vorige week eindelijk respons maar dat het NOG 7 dagen zou duren ! Vandaag per post eindelijk een Goedkeuringslijst ontvangen (helaas van een verkeerde, nooit door mij genoemde) rekening. Zoals eerder al gezegd: "Het lijkt er heel sterk op dat ING dit soort verzoeken probeert te traineren en/of tegen te werken, ondanks dat op de website van ING de mogelijkheid wordt geboden". Intussen eind vorige week al, en vandaag opnieuw € 134 ten onrechte geïncasseerd door energiebedrijf en door mij weer gestorneerd. Hoe kan ING nu eens goed wakker geschud worden om zo'n probleem goed en vooral SNELLER af te werken ?

Zoals boven gezegd: Zo'n probleem SNELLER en beter aanpakken !!!
Trouwe klanten ( ruim 50 jaar worden deze manier van werken spuugzat.)

ING Bank
    Beste,

Wat ontzettend rot om te lezen dat er meerdere zaken zijn die momenteel mislopen! Het is mij echter niet geheel duidelijk om wat voor goedkeuringslijst het gaat. Bedoel je hiermee een TAN-lijst waarmee je betalingen kan bevestigen?

Ook is het vanuit ING niet mogelijk om een machtiging daadwerkelijk in te trekken. Wat echter wel kan is de tegenrekening blokkeren zodat het niet langer mogelijk is om vanaf deze rekening te incasseren. Deze mogelijkheid is binnen Mijn ING te vinden wanneer je zoekt op 'Incasso' in de zoekbalk. Dit betekent vooralsnog niet dat de betaalverplichting komt te vervallen. Dat zal met het betreffende bedrijf zelf kortgesloten moeten worden.

Sebas
    ING Webcare

Beste Sebas
    Een goedkeuringslijst: Zie website ING of raadpleeg collega's. Ik bedoel dus GEEN TAN-lijst. Ik heb ook een er goed uitziende GOEDKEURINGSLIJST ontvangen maar van een verkeerde rekening bij ING. In de chats met ING-collega's heb ik een aantal keer het juiste rekeningnummer genoemd. Hierover is geen twijfel mogelijk want ik heb een afdruk van de chats gemaakt en opgeslagen.
    Ik wil weten wat er op de GOEDKEURINGSLIJST staat voor er nog meer vreemde bedragen worden afgeschreven door bedrijven die in het verleden wel eens gemachtigd zijn geweest. Is dat nu zo moeilijk bij ING ???? ( Blijkbaar wel want ik weet dat de Consumentenbond dit wel eens meer ter sprake gebracht heeft in de consumentengids). Ik informeer ze ook elke keer van dit inmiddels niet-klantvriendelijke gedrag.

ING Bank
    Hoi C.L.H. Groenendijk,

Bedankt voor je toelichting en excuses voor de verwarring.

Is de goedkeuringslijst voor de juiste rekening inmiddels aangevraagd, of nog niet?

Zo niet, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice zodat we dit alsnog in orde kunnen maken voor je.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Jeroen
    ING Webcare

C.L.H. Groenendyk
Terwijl ING een fout maakt door een Goedkeuringslijst op te sturen van een verkeerde rekening weigert ING de consequentie te aanvaarden door de door ING gemaakte fout goed te maken en alsnog te zorgen voor een Goedkeuringslijst van de werkelijk aangevraagde rekening waarvan het nummer door de klant diverse malen in kontakten is genoemd. De klant moet zelf maar weer een nieuwe aanvraag indienen.

Ook een klacht indienen over ING Bank?