Opgelost door ING Bank: ING verleent geen/ slechte medewerking
Details
Klacht
Vandaag contact gehad met de ING. Ik heb een overboeking gemaakt naar een verkeerd rekeningnummer (de naam klopt zelfs niet). Hierbij heb ik zelf waarschijnlijk een verkeerd nummer ingetypt en gewoon op oké geklikt. Ik kwam hier gisteren achter toen de persoon waar het geld voor bedoeld was aangaf niets gekregen te hebben. Zij geeft aan het nu constant te willen of het goed aan iemand anders te verkopen (via een goede bekende met deze persoon in contact. Hierover de ing gebeld, nu geeft de ING aan dat zij dan het goede rekening nummer willen. Aangegeven dat deze persoon dit contant wil en dat ik gewoon mijn geld terug wil nu. De ING geeft echter geen gehoor. Aangegeven bij de consumenten bond te hebben gelezen dat ieder recht heeft de bank te verzoeken een verzoek bij de onrechtmatige ontvanger in te dienen bij een verkeerde overschrijving. Dit klopt, geeft de ING aan, maar toch willen zij niets doen zonder een ander rekeningnummer wat ik nu dus niet kan geven.Gewenste oplossing
Ik wil graag zien dat de ING zoals het hoort netjes het geld bij de persoon die dit onrechtmatig ontvangen heeft terug vraagt, of mij de gegevens van de desbetreffende persoon verstrekt, omdat ik zelf geen idee heb waar het gebleven is.Mocht de ING hier niet aan kunnen voldoen zal ik juridische hulp inschakelen en gaan kijken naar een meer betrouwbare bank.
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.