Opgelost door ING Bank: ING verleent geen/ slechte medewerking

Suus

Vandaag contact gehad met de ING. Ik heb een overboeking gemaakt naar een verkeerd rekeningnummer (de naam klopt zelfs niet). Hierbij heb ik zelf waarschijnlijk een verkeerd nummer ingetypt en gewoon op oké geklikt. Ik kwam hier gisteren achter toen de persoon waar het geld voor bedoeld was aangaf niets gekregen te hebben. Zij geeft aan het nu constant te willen of het goed aan iemand anders te verkopen (via een goede bekende met deze persoon in contact. Hierover de ing gebeld, nu geeft de ING aan dat zij dan het goede rekening nummer willen. Aangegeven dat deze persoon dit contant wil en dat ik gewoon mijn geld terug wil nu. De ING geeft echter geen gehoor. Aangegeven bij de consumenten bond te hebben gelezen dat ieder recht heeft de bank te verzoeken een verzoek bij de onrechtmatige ontvanger in te dienen bij een verkeerde overschrijving. Dit klopt, geeft de ING aan, maar toch willen zij niets doen zonder een ander rekeningnummer wat ik nu dus niet kan geven.

Ik wil graag zien dat de ING zoals het hoort netjes het geld bij de persoon die dit onrechtmatig ontvangen heeft terug vraagt, of mij de gegevens van de desbetreffende persoon verstrekt, omdat ik zelf geen idee heb waar het gebleven is.
Mocht de ING hier niet aan kunnen voldoen zal ik juridische hulp inschakelen en gaan kijken naar een meer betrouwbare bank.

ING Bank
    Hoi Suzanne, Het lijkt mij dat dit sneller geregeld kan worden. Ik kan dit voor je regelen, alleen heb ik dan wat meer gegevens van je nodig. Ik wil je daarom vragen om ons een bericht te sturen via Facebook of Twitter. Ik kan het dan snel voor je nakijken. Je kunt ons bereiken via de links op onze website: www.ing.nl/webcareIk hoop je daar te spreken! Groet, Hilbert
    ING Webcare team
    Suus
    Via Facebook verder geholpen, als het goed is is er een brief onderweg!

Suus

Ook een klacht indienen over ING Bank?