Klacht ING Bank: ING verplicht clienten tot aanschaf smartphone

C.L.H. Groenendyk

Ik maak tot nu toe gebruik van de digitale betaalmogelijkheid via tancode op mijn mobiel. Nu wil ING dit afschaffen en zou ik (door ING verplicht !) een smartphone moeten aanschaffen om digitaal te kunnen blijven betalen.
Dit vind ik een absurde stellingname van ING waardoor ik ernaar neig om na ruim 60 jaar een andere bank te kiezen.

Cliënten NIET verplichten tot een dergelijke aanschaf van een smartphone maar de huidige betaalmogelijkheid met TAN-code ook laten bestaan.

ING Bank
    Goedenavond meneer/mevrouw Groenendijk,

Het klopt inderdaad dat de TAN-codes gaan verdwijnen. Maar geen zorgen! Er zal namelijk altijd een alternatief blijven bestaan voor onze klanten die geen gebruik maken van een smartphone en/of de App.

Eind dit jaar vertellen we meer over dit alternatief.

Groeten,

Sabrina
    ING Webcare
    C.L.H. Groenendyk
    Dat klinkt wat vaag, dus ik kan niet beoordelen of dit de oplossing is, dus ik kan aan de hand van dit vage antwoord ook niet beoordelen of mijn vraag kan worden afgesloten.
    ING Bank
    Ik kan me voorstellen dat dit wat vaag klinkt, aangezien we nog niet alle specifieke info hebben over het alternatief wat er komen gaat.

Zoals aangegeven zal deze eind dit jaar worden gecommuniceerd. Het is daarom mogelijk om de klacht nu te sluiten, aangezien het geen zin heeft om deze een half jaar open te laten staan.

Mocht u na de bekendmaking van het alternatief niet tevreden zijn, kunnen we uiteraard altijd opnieuw in gesprek gaan :)

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare
    C.L.H. Groenendyk
    OK, ik ga er maar vanuit dat de ING aan alle klanten denkt, dus ermee rekening houdt dat niet iedereen een smartphone heeft, én dit ook niet gaat verplichten, dus wat mij betreft kan dit probleem worden afgesloten, tenminste voorlopig.

Ook een klacht indienen over ING Bank?