Klacht ING Bank: ING volg niet de juiste procedure na overlijden

Henk

betreft een en/of rekening. een rekeninhouder is overleden, en ik voldoe aan de situaties waar geen verklaring van erfrecht nodigis volgens de voorwaarden die zijn in 2012 bepaald door de overheid en de Nederlandse Vereniging van Banken
nu eisen ze dit wel, en zonder kan ik de rekening niet op de overgebleven rekeninghouder zetten, ook werd er gelijk bij gezegt dat de rekening ook niet op te heffen is. verklaring kost ca €450 voor een rekening waar geen geld op staat, ook zijn al die maanden paskosten van de overleden persoon afgeschreven

Rekening voortzetten op de overgebleven rekeninghouder
hiervoor is al een formulier ingediend "Rekening op 2 namen na overlijden"
of anders het opzeggen van de rekening

Goedemorgen Henk!

Vervelend om te horen dat je hier nu zo mee zit, mag ik je vragen wie je precies bedoeld met de eissers? Betreft dat een afdeling binnen ING?

Met vriendelijke groeten,

Vincent | ING Webcare
    hoi Vincent,

Het probleem is dat de tweede rekeninghouder ruim een half jaar geleden overleden is
    het geld van haar is reeds naar de enige erfgenaam, en intussen is hier erfbelasting over betaald
    De en/of rekening staat nu op erven van, terwijl ik als rekening houder volledige toegang heb (zoals het hoort)
    de eis van "verklaring van erfrecht" en het op erven van zetten, is gedaan door afdeling nabestaande
    twee weken geleden heb ik een schiftelijk verzoek ingediend om de rekening op mijn naam te zetten
    er is geen testament, en wij zijn de enige erfgenamen, en nemen hiervoor de volle verantwoordelijkheid, er staat al geruime tijd geen bedrag op de rekening, pas als hij op mijn naam staat komt er weer geld op
    ik hoop dat je deze rekening op mijn naam kan zetten
    met vriendelijke groet, Henk
    Hallo Henk.

In de eerste plaats gecondoleerd met het verlies.
    Het spijt me dat je hier nu tegenaan loopt.
    Ik wil je adviseren om contact op te nemen met mijn collega van de afdeling Service Desk Nabestaanden om tot een oplossing te komen.

Je kunt met deze afdeling contact opnemen via:
    020 228 88 77
    ma - vrij: 8.00 - 21.00 uur
    zaterdag: 9.00 - 17.00 uur

Ik hoop dat je er zo uit komt.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare
    Hallo Magreet,

Dat is nu juist het probleem, telefonisch al meerdere keren van ons uit contact gehad met S.D.Nabestaande
    die zeggen juist stug dat ze me niet gaan helpen, en eisen een erfrechtverklaring, die we volgens de voorwaarden die in 2012 zijn bepaald door de overheid en de Nederlandse Vereniging van Banken voor een en/of rekening niet nodig hebben

MVG Henk
    Hallo Henk,

Ik begrijp dat jullie inmiddels al diverse acties hebben ondernomen om de erfenis te verdelen. Om na te gaan welke documenten er vereist zijn om de nalatenschap af te kunnen handelen, kijken wij echter naar de situatie op de rekening op het moment van overlijden.

Ik begrijp dat onze specialisten van de servicedesk nabestaanden hebben geconcludeerd dat de situatie op dat moment, aanleiding zijn geweest voor ons om een verklaring van erfrecht op te vragen.

Ongeacht wat de stand van zaken op dit moment is, hebben we deze verklaring dan inderdaad nodig om de rekening aan te kunnen passen.

Meer informatie over ons beleid en de wettelijke bepaling die hieraan ten grondslag ligt, kan je terug vinden op onze onderstaande site.

Hopelijk kan je met deze info alsnog tot actie overgaan, zodat we er samen voor kunnen zorgen dat de situatie op de juiste wijze kan worden afgehandeld.

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ING Bank?