Klacht ING Bank: ING weigerd mee te werken aan Emergensy Cash

Natascha Merian-Groene

Ik ben op 17 februari berooft van mijn passpoort en ING pinpas, ik woonwoonachtig in Curacao waar de beroving heeft plaatsgevonden.
Nu heb ik sindsdien gevraagd aan de ING alarmlijn om gebruik te maken van emergensy cash zodat er geld van mn rekening overgemaakt naar een Western Union hier in Curacao.de western Union is akkord bij opname als ik een duidelijke copie paspoort en de aangifte kan overleggen welke ik beide kan.
Ook SOS International heeft mij schriftelijk per mail akkoord gegeven.
De ING blijft echter een geldig paspoort vragen hoewel ik heb gezegd dat deze is gestolen maar in bezit ben van een duieelijke copie!Ik heb hun gezegd dat ik uberhaupt om mijzelf te legitimeren bij ING ik nooit vanuit Curacao fysiek mn paspoort kan laten zien dus deze had moeten inscannen en ze dus ook een copie zouden hebben.
Toen moest ik maar naar het consulaat wat ze in Curacao natuurlijk niet hebben voor een noodpaspoort.we hebben hier een Nederlandsr Gouveneur als afgezant en deze heeft mij gezegd dat ik alleen een noospaspoort kan krijgen als ik bv als toerist anders niet terugkan naar Nederland maar als ingezetene dit niet wordt afgegeven en niet geldig is als ID.
Ik kan pas in april terecht voor een nieuw paspoort bij de Lokale overheid Kranchi en heb geen internetbankieren dus EmergensyCash is nu de enige oplossing om aan ps mn eigen geld te komen.
Ik weet het echt niet meer

Akkoord op Emergensy Cash

Hoi Natascha,

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een complexe situatie is. Wat naar dat je beroofd bent van je bezittingen!

Voor Emergency Cash zijn enkele voorwaarden, waaronder inderdaad in het bezit zijn van je paspoort. Het is dus voor jou helaas niet mogelijk om Emergency Cash aan te vragen.

Wel wil ik graag met je meedenken naar een oplossing, vandaar dat ik de volgende vragen heb voor je:

* heeft mijn collega een nieuwe Betaalpas aangevraagd voor je?
    * je geeft aan dat je geen internetbankieren hebt. Heb je hiervoor nooit inlogcodes gehad? Als je wel inlogcodes hebt gehad, dan kun je de toegang hiertoe herstellen via www.ing.nl > Inloggen > gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.

Wil je dit voor mij proberen?

Vriendelijke groet,

Roos
    Webcare ING
    Hoi Natascha,

Ik begrijp dat dat vragen opwekt inderdaad.

Geen zorgen, we kunnen ervoor zorgen dat we documenten opsturen zodat je weer toegang krijgt tot internetbankieren. Als je met ons contact opneemt via de klantenservice (dit kan ook digitaal ivm eventuele belkosten vanaf Curacao) https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/index.html dan kunnen mijn collega's je én nieuwe inlogcodes, én een lijst sturen om weer toegang te krijgen tot internetbankieren als wij jouw correcte adres hebben. Dit geldt ook voor een nieuwe Betaalpas eventueel. Dit duurt echter wel even, afhankelijk van de postbezorging naar het buitenland natuurlijk.

Als je even contact opneemt met ons, dan kijken we graag mee naar de beste oplossing voor je.

Vriendelijke groet,

Roos
    Webcare ING
    Natascha Merian-Groene
    Het probleem blijft al heb ik een nieuw gebruikersnaam en wachtwoord dan kan ik nig steeds geen transactie dien ondat ik mn tancode niet kan ontvangen omdat ik mn nieuwe tel niet kan doorgeven
    Bedoeld u tancodelijst
    ING Bank
    Dat zou geen probleem moeten zijn Natascha. Onze medewerker van de Klantenservice kan stapsgewijs het proces met je doorlopen en je hierbij helpen!

Franck
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?