Opgelost door ING Bank: ING weigert mijn rekening op te heffen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 182982
Gebruiker
HPV
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In 1973 heb ik een rekening bij de PCGD geopend. Een fatsoenlijke en klantgerichte instelling. Wegens woekerpolis en vies beloningssysteem voor falende bestuurders ben ik een jaar geleden gestart met de overstapservice naar een andere bank. Mijn internetrekening is opgeheven en ik maak geen gebruik van andere ING-diensten. Voor mij was de rekening daarmee opgeheven. Maar de ING bleef niet geleverde diensten in rekening brengen.
Volgens de Klantenservice kan een rekening alleen opgeheven worden op een van de kantoren.
Mijn saldo was € 0, maar er moest nog € 15 extra op de rekening. En dat kon niet ter plaatse worden voldaan. Om van het gedoe af te zijn geld overgemaakt. Weer terug naar de ING-vestiging. Nu was de pas waarvan ik al gemeld had dat ik hem niet meer heb een probleem. Er moest een nieuwe code komen.
Ik heb geen zin nog een derde keer tijd te verdoen op een ING-kantoor. Ik wil van die ING-rekening af.

De oplossing

weg met die rekening zonder verder gedoe

4 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste Hans,

    Dat klinkt als een vervelende situatie. Er zijn echter regels verbonden aan het opzeggen van de rekening.

    De reden dat er saldo op de rekening moet staan, is voor de laatste pakketkosten (tot de datum van opheffing). Om de rekening op te heffen moet het proces doorlopen worden. Daarin kunnen we geen uitzonderingen maken.

    Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tjitske
    ING Webcare
  2. Auteur
    HPV
    Datum
    Beste Tsjitske,
    Zoals te lezen in mijn klacht is er 15 euro extra op de rekening gezet om hem op te kunnen heffen. Op zich al diefstal, met een saldo van 0 euro moet de rekening ook opgeheven kunnen worden.
    En zoals je ook kunt lezen is er ook nog het 'probleem' van het pasje dat al lang niet meer bestaat. Ik zou zeggen los het intern op en schrap de rekening.
    Vriendelijke groet,
    HPV
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemorgen Hans,

    Jammer om te horen dat het maar niet wil lukken om de rekening af te wikkelen. Ik heb contact gehad met de afdeling Opheffingen en daar ligt geen verzoek van jou. Ik raad je aan om een mail te sturen naar opheffingen@ing.nl met daarin het volgende vermeld:
    - verzoek om rekening op te heffen
    - uw volledige naam, geboortedatum
    - postcode & huisnummer
    - IBAN / rekeningnummer
    - tegenrekeningnummer van het rest saldo

    Zodra we je mail binnen hebben gaan we het in orde maken voor je.

    Vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare
  4. Auteur
    HPV
    Datum
    Prima oplossing. Ik vraag me af waarom het niet direct op deze manier afgehandeld kon worden. Dat had iedereen tijd en ergernis bespaard.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
HPV
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy