Klacht ING Bank: ING weigert oplossing te bieden voor opheffen rekening demente oudere

Michel

Mijn moeder heeft 2 rekeningen lopen bij de ING. Mijn moeder heeft Alzheimer in een vergevorderd stadium en zit in een zorginstelling. Ik kan als gemachtigde niet 1 van de 2 rekeningen opheffen. De 3 manieren om op te zeggen: 1) mijn moeder belt om op te heffen -> dat gaat dus niet meer 2) mijn moeder gaat langs bij een kantoor -> dat gaat dus ook niet meer 3) een notariële volmacht -> die is er niet en het kan niet zo zijn dat we €200 ,- alleen voor dit akkefietje gaan neertellen.
Het betreft een rekening met saldo €0 en nagenoeg geen activiteit in het laatste jaar. Behoudens het feit dat er een gekoppelde spaarrekening was. Dit is nu overgezet naar de 2e rekening hetgeen ook een heel gedoe was aangezien er ten onrechte een blokkade op zat. Het kan niet zo zijn dat ING tot de dood van mijn moeder kosten in rekening blijft brengen voor een rekening die niet gebruikt wordt.

Oplossing bieden om 1 van de 2 rekeningen op te heffen

ING Bank
    Beste Michel,

Ik begrijp dat dit een erg lastige situatie is. Indien jouw moeder niet meer in staat is haar bankzaken te regelen is een notariële volmacht inderdaad de beste optie in dit geval om de Rekening voor haar op te kunnen zeggen?

Wanneer de Rekening niet wordt opgezegd, worden de pakketkosten inderdaad gewoon afgeschreven van haar Rekening. Mogelijk met als gevolg dat er een negatief saldo op de Rekening komt te staan.

Indien jouw moeder wel een eigen Mijn ING-Account heeft en ze nog wel bevestigingscodes kan ontvangen, kan zij in haar Mijn ING-Account ook haar Rekening opzeggen. Om dit te kunnen doen, moet er een positief Saldo op de Rekening staan. Wat er nog op de Rekening staat, wordt vervolgens overgemaakt naar een IBAN-Rekening van haar keuze.

In dat geval kan zij de volgende link volgen:

Franck
    ING Webcare

Michel
Toch via de notariële volmacht, maar gezien de kosten is dat geen optie zoals ik al aangaf. Of mijn moeder kan via haar "mijnING" opzeggen, maar die heeft ze natuurlijk niet anders hadden we dat allang gedaan. Kortom, wederom geen oplossing geboden.

Ook een klacht indienen over ING Bank?