Klacht ING Bank: ING zet op eigen initiatief roodstand om te zetten in doorlopend krediet.

Klachtnummer
# 355185
Gebruiker
DSGM
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Op mijn betaalrekening kon ik altijd geoorloofd rood staan tot 2500 Euro. Zonder waarschuwing kreeg ik ineens een brief dat roodstand niet meer mogelijk is en dat er een doorlopend krediet is aangemaakt met een zogenaamde lagere rente. Dit zou dus voordeliger zijn. Met dit krediet zou de roodstand iedere maand worden opgeheven. Ik heb deze roodstand al jaren noodgedwongen nodig om rond te komen. Nu ontvang ik een dreigbericht dat er een ongeoorloofde roodstand is. Dat ik dit z.s.m moet opheffen. Creditcard is geblokkeerd. Kredietopname in het nieuwe gedwongen doorlopend krediet is geblokkeerd. En er komt een BKR registratie. Ze dreigen zelfs om geld van mijn andere rekeningen te gebruiken om de roodstand op te heffen. Is het de bedoeling dat de ING haar klanten in verdere financiële problemen brengt onder het mom ' klantbescherming'? Ik kom in serieuze problemen als ik de ruimte die ik eerder had met roodstaan op de rekening niet meer heb. Deze praktijken van ING lijken mij in strijd met de AFM. Het rest mij eigenlijk alleen nog om mijn rekeningen op te heffen en over te brengen bij een andere bank.

Gewenste oplossing

Het opgedrongen doorlopend krediet weer opheffen. Roodstand op de rekening weer mogelijk maken tegen een lagere rente.

2 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste DSGM,

    We hebben je proberen te bellen maar dit is helaas niet gelukt.

    Wat vervelend dat je een ongeoorloofde roodstand hebt momenteel. Heb je enig idee waardoor dit is gekomen? Is het ook nog zo dat je opnameruimte in je doorlopende krediet hebt, zo ja dan kan je hier de rekening mee aanzuiveren.

    Ik raad aan om contact op te nemen met onze afdeling Lenen via 020-22 88 888 van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00-21:00 en zaterdag tussen 09:00-17:00.

    Met vriendelijke groet,

    Jildou,
    ING Webcare

  2. Auteur
    DSGM
    Datum
    Ik heb ING telefonisch gesproken. Alles is oogehelderd en duidelijk.

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen