Klacht ING Bank: Inloggen ING werkt niet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 402826
Gebruiker
JM45
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Mijn ouders zijn 80 en hebben een bankrekening bij ING. Eerst verdwenen de TAN-codes, toen kon je nog inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord(alleen betalen veranderde van TAN-codes naar scanner). Vervolgens konden ze niet inloggen omdat dit ook met de scanner moest. Dit vervolgens ook weer uitgelegd, maar wat schetst mijn verbazing, gisteren vertelden ze bezorgd dat ze weer problemen hebben met inloggen, nu verschijn direct na het inloggen de volgende melding:'Sorry je kunt niet verder. Kom je naar kantoor? daar kun je je telefoonnummer registreren.'

Wat is dit voor onzinnig gedoe ING? Omdat jullie graag een telefoonnummer willen de boel zodanig blokkeren dat je helemaal niet meer bij je rekening kan?En van mensen van 80 maar verwachten dat ze 'even' naar een kantoor komen 15km verderop?? Wat een klantonvriendelijkheid, ik hoor graag zeer spoedig hoe ING dit denkt op te lossen!?

De oplossing

Zorgen dat het inloggen weer werkt zonder naar een kantoor te moeten!

7 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste JM45,

    Wat leuk om te horen dat je ouders samen internetbankieren. De bezorgdheid die je hebt dat je ouders op dit moment niet kunnen inloggen kan ik me goed voorstellen.

    Het inloggen is inderdaad veranderd. De extra stap is verplicht vanwege nieuwe Europese regels (PSD2) Het telefoonnummer voor de het nieuwe inloggen is niet bij ons geregistreerd, daardoor krijgen ze de melding dit bij een ING kantoor direct te regelen. Dit telefoonnummer kan een mobiel nummer of een vast nummer zijn. Rond afgelopen juni hebben je ouders over deze wijziging bericht gekregen via de berichten inbox in Mijn ING. Wat spijtig om te horen dat dit over het hoofd is gezien. Meer informatie over het nieuwe inloggen kun je vinden in deze link: https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/inloggen-in-mijn-ing-verandert/index.html

    Via deze link kun je een kantoor in de buurt vinden: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/bankzaken-beginnen-of-beeindigen/geldautomaat-of-kantoor-zoeken/index.html

    Wil je graag nog even telefonisch contact hierover geef ons dan nog even door wanneer we je het beste kunnen bereiken (mag ook in de avond).

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare
  2. Auteur
    JM45
    Datum
    Graag in de avond even bellen
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste JM45,

    Ik heb je zojuist proberen te bereiken maar dit is niet gelukt helaas. Ik krijg geen gehoor. Klopt het telefoonnnummer wel? En staat je telefoon wel aan?

    Groet,
    Rialda
    ING Webcare
  4. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi JM45,

    Wij gaan ons best doen om je vandaag te bellen op de door jouw genoemde tijden in de middag of avond.

    Met vriendelijk groet,
    ING Webcare,
    Femke
  5. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste JM45,

    Onze excuses voor het ongemak. Kunnen wij het vandaag weer op ditzelfde tijdstip proberen? Of liever op een ander tijdstip?

    Met vriendelijke groet,

    Franck
    ING Webcare
  6. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste JM45,

    Onze excuses voor het ongemak. Kunnen wij het vandaag weer op ditzelfde tijdstip proberen? Of liever op een ander tijdstip?

    Met vriendelijke groet,

    Franck
    ING Webcare
  7. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste JM45,

    Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad. Wij hebben afgesproken dat u met uw ouders langs het servicepunt bij u in de omgeving het telefoonnummer laat registreren.

    Deze klacht sluit ik af. Mocht dit toch niet lukken, horen wij dit natuurlijk graag van u zodat we dit intern verder kunnen oppakken.

    Met vriendelijke groet,

    Franck
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JM45
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na het inloggen komt er nu weer een scherm voor bevestigen met sms. Weten ze bij ING al dat sms-en naar een vast nummer niet werkt?? Wat is dit uberhaupt voor belachelijke extra stap, waarom niet meer inloggen via de scanner die ook perse voor een bepaalde datum moest worden aangevraagd? Wanneer houdt het eens op met deze bank? Dikke onvoldoende voor ING!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen