Klacht ING Bank: Inloggen op pc kan alleen via mobiel

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 401612
Gebruiker
Alvie
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Inloggen op 'mijnING' kan alleen nog maar met je mobiel.
Inloggen op pc kan ook nog, maar je hebt je mobiel/smart nodig om het inloggen te bevestigen.
Nu is dit natuurlijk een relatief klein ongemak, maar een verandering in het kader van 'vooruitgang' kan ik dit niet noemen.
Nu ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om contact op te nemen met mijn bank. Want wie weet dat ik desgewenst de mogelijkheid terug kan krijgen om gewoon onafhankelijk op mijn pc in te loggen. Maar alleen al dat iets dergelijks je wordt opgedrongen vind ik een bijzonder onsympathieke benadering van 'service'

De oplossing

Serviceverlening is iets waar menig bedrijf mee pocht. Echte service zou zijn als mij de optie wordt gevráágd. Dat mij de keuze wordt gegeven of ik wel of niet mijn bankzaken op pc wil koppelen aan gebruik van mijn IPhone.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo Alvie.

    Graag leg ik je uit waarom je een extra stap uit moet voeren om in te kunnen loggen.

    Inloggen gaat voortaan in twee stappen als gevolg van nieuwe Europese wet- en regelgeving rondom betaaldiensten (PSD2).
    De Europese wet- en regelgeving (PSD2) geldt voor alle banken. Sommigen gebruiken al twee stappen bij het inloggen. Bijvoorbeeld met hulp van een reader. En anders zullen zij ook werken aan een extra stap bij het inloggen.

    Handig om te weten is dat voor deze extra stap het benodigde telefoonnummer zowel een 06-nummer als een vast nummer kan zijn.

    Ik had je dit graag telefonisch uitgelegd maar ik kreeg je niet te pakken.
    Het gemiste gesprek wat je telefoon aangeeft, ben ik geweest :-)

    Vriendelijke groet,

    Margreet

    ING|Webcare


Uiteindelijke oplossing

Auteur
Alvie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik had nbiet verwacht dat er een oplossing zou komen. Ergens wist ik alreeds dat de ontwikkeling deel uitmaakt van een overkoepelende ontwikkeling. Maar de reactie van mijn bank vind ik bijzonder servicegericht, en het onderbouwt een antwoord op de vraag waar ik mee zat. Thanks.
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen