Klacht ING Bank: Is 'KPN Veilig' een goed alternatief voor HitmanPro.Alert?

J.M. Tholenaar

Ik kreeg een bericht va ING gedateerd op 19 juni over vervanging van beveiligingssoftware IBM Trusteer Rapport. Die software werd door ING aangeboden. Per 1 juli stopt ING daarmee (= maar 14 dagen na 19 juni!).
De klant van ING moet daarom nu zélf beveiligingssoftware installeren. En laat ING nu net een mooi product aanbieden: HitmanPro.Alert (à € 24,95 = 1 jaar geldig voor 1 computer). IBM Trusteer Rapport zat in de ING beheerskosten inbegrepen.
Mijn idee is dat dit allemaal hals-over-kop gaat. De klant (of is die eigenlijk maar een pain in the ass?) wordt weer eens voor de 100duizendste keer met extra kosten/moeite/ergernis opgezadeld en onder tijdsdruk gezet.
Graag had ik meer duidelijkheid/toelichting over de maatregel gehad en waarom ING eea. niet zelf kan regelen voor de klanten (en het in de beheerskosten verrekenen). De suggestie is ook dat HitmanPro.Alert MOET worden geïnstalleerd. Geen woord over alternatieven....
Mijn vraag of ik al niet voldoende bescherming heb met 'KPN Veilig' (KPN is mijn provider) wordt niet door ING Customer Service beantwoord (terwijl er toch kennelijk haast geboden is, als je de 'druk' in de mailing mag geloven).

Antwoord op mijn vraag: is 'KPN Veilig' al niet net zo goed als HitmanPro.Alert en ik hoef dus eigenlijk niets te doen. Of is 'KPN Veilig' niet goed genoeg? Dan zie ik dat graag toegelicht.

ING Bank
    Beste heer/mevrouw J.M. Tholenaar,

IBM Trusteer Rapport was geen virusscanner. Er werd aangeraden altijd ook een virusscanner (al dan niet gratis) te gebruiken. Het" KPN veilig" pakket bevat naast een bescherming tegen virussen ook bescherming tegen malware dat klinkt dus helemaal goed. Wij hebben geen inzage in dit totaalpakket ik wil u adviseren dit bij KPN te informeren.

Vriendelijke groet,

Yvonne

ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?