Klacht ING Bank: Je bent de klos als je fouten van ING niet blijft monitoren (vervolg)

C. van Lierop

Helaas moet ik melden dat het nog niet afgelopen is met de fouten die worden gemaakt (in één werkproces) ondanks mondelinge en schriftelijke bevestiging over mijn aangepaste hypotheek.
Via de optie "vooruit kijken" in de app van de INGbank kan ik zien dat op 3 augustus 2020 nog het oude, hogere, maandbedrag zal worden afgeschreven van mijn rekening i.p.v. het nieuwe, lagere, maandbedrag.
Dat is NIET de bedoeling en tegen alle afspraken in.

Een brief van de INGbank ontvangen waarin zij toegeven dat zij fout op fout maakten bij het werkproces "hypotheek aanpassen", dat zij hiervoor hun excuses aanbieden en natuurlijk de fout die op 3 augustus aangekondigd staat te gebeuren corrigeren, d.w.z. dat niet het oude, hogere, maandbedrag zal worden afgeschreven van mijn rekening, doch het nieuwe, lagere, maandbedrag
Wat jammer dat zelfs een eenvoudig excuus er niet af kan bij de INGbank. Ik kan mij voorstellen dat u niet gesteld bent op kleine klanten die prijs stellen op nauwkeurig handelen. Ging het om een grote klant en maakt de pers hier in het openbaar melding van dan en dan alleen komt er een excuus voor de Bühne. Wie wind zaait zal storm oogsten is hopelijk een passend gezegde in dit geval. Spontaan komt hierbij in mij op: Bent u op zoek naar spanning en stress, dan bent u bij de ING op het goede adres Wanhoop niet, blijf de ING vertrouwen, dan ziet de ING wel of het lukt uw klachten af te bouwen.

ING Bank
    Beste G. van Lierop,

Wat jammer om te horen dat er in het verleden verschillende fouten zijn gemaakt. Ik kan me voorstellen dat er hiermee enigszins een kras of deuk in het vertrouwen is opgelopen.

Voor wat betreft Kijk Vooruit kun je 3 onderdelen inzien: 'Voorspeld', 'Zeker' en 'Alles'. Wanneer je 100% zeker wilt zijn van de betrouwbaarheid van hetgeen dat daadwerkelijk gaat gebeuren, adviseer ik om de kolom 'Zeker' te raadplegen. 'Voorspeld' omvat namelijk voorspellingen gebaseerd op het verleden. En dit is in jouw geval niet waterdicht, omdat het termijnbedrag moet zijn aangepast. Bij 'Alles' staat zowel 'Voorspeld' als 'Zeker' en is dus ook niet waterdicht.

Jeroen
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?