Opgelost door ING Bank: Kan geen creditcard aanvragen door systeem fout

INGklant321

Rekening type verandert van oranje rekening naar studentenrekening. Waardoor ik nu 3 maanden moet wachten voordat ik een creditcard kan aanvragen, omdat het systeem mijn rekening als nieuwe rekening beschouwt en de afgelopen maanden aan inkomsten niet ziet. Komt al meer dan een jaar een stuk meer dan de minimale 250 euro die benodigd is binnen per maand. Maar vanwege verandering van rekening word mijn rekening naar alle waarschijnlijkheid als nieuwe rekening aangemerkt en blijf ik de melding krijgen dat er niet minimaal 250 euro per maand is binnengekomen voor de laatste 3 maanden. Domme fout in het design die mij vrij simpel lijkt te voorkomen.

Fix deze bug en geef me een creditcard

ING Bank
    Beste INGklant321.

Ik heb je net gebeld, maar je kon niet praten. Je geeft aan dat je rekening als een nieuwe rekening wordt beschouwd, maar dat klopt niet.

Als een creditcard wordt aangevraagd, wordt er niet enkel naar de inkomsten, maar ook naar de uitgaven gekeken.

Dit om je draagkracht te berekenen. Als deze niet groot genoeg is dan wordt de aanvraag op grond daarvan afgewezen. Niet omdat je pakket net gewijzigd is.

Wat ook nog mis kan gaan is dat je een "gewone" creditcard aanvraagt in plaats van een Studenten creditcard.

Zou je onze creditcardafdeling willen bellen zodat we met je mee kunnen kijken waar het mis gaat en de aanvraag wellicht opnieuw voor je in orde kunnen maken?
    ◾Bellen kan via 020 22 888 88 (ma-vr 08:00 – 21:00, za 09:00 – 17:00)

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare
    INGklant321
    Leuk dat je met me meedenkt, maar dit is de melding die ik krijg: "Helaas je komt niet in aanmerking voor een Studenten Creditcard. De afgelopen drie maanden is er minder dan € 250 per maand op je studentenrekening bijgeschreven.". Ik heb zelf ook voor de ING klantenservice gewerkt en weet dan ook met wat voor soviet tijdperk technologie er word gewerkt en heb inderdaad aangegeven dat je op een later moment op de dag kon terugbellen omdat ik druk bezig was maar je niet wou wegdrukken. Duidelijk is die beleefheid niet gewaardeerd. Niet lullig bedoelt en je doet vast je best, maar ik weet echt wel welke creditcard ik aanvraag. Er is naar alle waarschijnlijkheid een systeemfout die er voor zorgt dat ik nu 3 maanden moet wachten vanaf de eerste storting boven de 250. Daarvoor kwam ik wel in aanmerking voor een creditcard die hogere inkomenslasten heeft. Hiermee heb ik gewacht voor het voordeligere tarief op een studenten creditcard.
    ING Bank
    Beste INGklant321.

Wij hebben elkaar net gesproken.

Fijn dat het nu duidelijk is.

Ik wens je een heel fijn weekend!

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare

INGklant321
Voorwaarde was niet helemaal duidelijk aangegeven binnen systeem. Medewerker heeft mij dit op een nette en professionele manier geholpen op te helderen.

Ook een klacht indienen over ING Bank?