Klacht ING Bank: klacht over 1)klachtenprocedure en 2) foutieve informatie in mijn ing over aflossen hypotheek

Ad

1) moeilijk om een klacht bij ING in te dienen
2) fouten bij mogelijkheid aflossen hypotheek
Ad1) Tevergeefs probeerde ik op de website van mijn ing een klacht in te dienen in verband met punt 2. Nergens een link te vinden. Ik vermoed dat ING niet gediend is van klachten? Via de zoekfunctie ontdekt dat ik moest gaan chatten. Jammer: niemand beschikbaar om te chatten. Liever geen klachten ING?
Klacht: een klacht indienen bij ING wordt bijna onmogelijk gemaakt.
Ad2) Vandaag 21-12-2016 wilde ik een bedrag op mijn hypotheek aflossen via mijn ing. Omdat dit binnen twee weken van de datum einde rentevaste periode valt is er geen boeterente verschuldigd.
Als ik vervolgens op mijn hypotheek kijk staat er dat ik dit jaar niets meer boetevrij kan aflossen. Gebeld met ING klantenservice: na raadplegen van de gegevens, nee hoor, u kunt gewoon boetevrij aflossen. Op mijn vraag "kunt u dit dan via een email bevestigen?" volgt het antwoord dat dit niet mogelijk is. Toch maar aflossen: ook tijdens de procedure wordt er nogmaals op gewezen dat boetevrij aflossen niet mogelijk is. De twijfel blijft bestaan.
Klacht: als klant word ik herhaaldelijk fout geïnformeerd. Mijn verzoek om een antwoord te via een email te bevestigen wordt geweigerd.

1) klachtenprocedure toegankelijker maken
2) informatie op mijn hypotheek/mijn ing verbeteren

ING Bank
    Beste meneer/mevrouw Van Loon,

Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn over het aflossen van je Hypotheek. En het spijt me dat je geen chat kon opstarten. Het is nogal druk momenteel, mijn excuses hiervoor!

Het klopt dat je geen e-mail kunt sturen. Dat komt omdat we klachten graag meteen oplossen. Daarom kun je je klacht via de volgende 5 kanalen indienen:

- Telefonisch
    - via Facebook
    - via Twitter
    - via de ING Community
    - of -indien beschikbaar- via de chat

Het is zeker niet zo dat we niet gediend zijn van klachten, want wij willen graag weten waar onze klanten ontevreden over zijn. In dit specifieke geval gaat je klacht over je Hypotheek. Dit nemen we graag telefonisch met je door. Klik daarvoor op deze link en vul je telefoonnummer in. https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=fcorcml&subscrid=BBD1E98C-5B35-47C2-87AF-C278E4AEF8C5&gjdata=39. Een collega belt je dan op.

Kun je hiermee uit de voeten?

Vriendelijke groet,

Hilde
    ING Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ING Bank?