Klacht ING Bank: Klantenservice vd ING Bank is helaas klant onvriendelijk

Fashionista1707

Een bejaard immobiel echtpaar (rolstoel) zijn net verhuisd en doen niet aan internetbankieren, mobiel bellen etc. Op 6 maart is er op verzoek van de INGB Klantenservice een adreswijziging gestuurd naar een ING antwoordnummer in Leeuwarden om hun adreswijziging te realiseren. Op 27 maart is er contact geweest met de ING bank klantenservice daarin werd maar eens te meer duidelijk hoe klant onvriendelijk en serviceloos men bij deze Bank is. De medewerker kon en wilde niets melden of de adreswijziging adminnistratief was doorgevoerd. De ouderen in Nederland schijnen het meeste geld te hebben, doch als zij hun geld stallen bij een Bank zoals de ING kunnen ze service wel op hun buik schrijven. Je bent verplicht om te internetbankieren of om naar een ING bankfiliaal te gaan al ben je daartoe niet in staat. Logisch dat deze bank zoveel ontslagen personeel had in 2016. Klantvriendelijk zijn heeft tot op heden voor elk bedrijf zijn waarde bewezen. Bij de ING bank zijn ze een andere mening toegedaan, Ze durven zelfs te zeggen...ik citeer: dan gaat u toch naar een andere bank, Onbeschoftheid van de bovenste plank. ING Bank is het niet zo dat bij de gratie van het feit dat mensen hun geld stallen bij u bank, u bestaansrecht heeft in de Bankwereld?! Policy ,,,mijn neus!!

Een nette behandeling en gewoon een normaal net antwoord. Email verkeer zou ook handig zijn. Ongepaste opmerkingen zijn een faux pas, laat dat achterwege dames en heren van de Klantenserive vd ING Bank. ING Bank verbeter je klantgerichtheid en maak het wat gemakkelijker en dan vooral voor oudere mensen die toch al de gebeten hond blijken te zijn anno 2017!!
"oprecht en welgemeende excuses" zijn hier echt op zijn plaats....en niet zomaar voor de vorm.

ING Bank
    Beste meneer/mevrouw Wagenaar,

Ik kan me voorstellen dat u hier niet tevreden over bent. Mijn excuses als hier verwarring en onduidelijkheid over is ontstaan!

Als ik uw verhaal zo lees dan plaatst u deze klacht namens het bejaarde echtpaar. Ben u gemachtigde van dit echtpaar? Uiteraard begrijpen we dat u hen wilt helpen en hier informatie over wilt. Echter, vanwege privacy wetgeving is dit soms lastig.

Ik hoop dat u het kunt toelichten wat uw positie is ten opzichte van het echtpaar. Dan kan ik u vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Vriendelijke groet,

Hilde
    ING Webcare

ING Bank
    Hallo,

Bedankt voor uw tegenbericht. Ik begrijp uw ergernis, en ook dat u inmiddels het vertrouwen in de bank heeft verloren hierdoor. Echter moeten wij als medewerker ons houden aan de regels die ons aangeboden worden. Dit moet u begrijpen. Het is niet dat wij u als niet-gemachtigde niet wíllen helpen, wij kúnnen dit simpelweg niet.

Wat ik voor de heer Wagenaar en mevrouw Wagenaar - Lefébre kan betekenen, is een vervoersfaciliteit naar een ING-kantoor om zowel een adreswijziging als een machtiging voor u te regelen. Dit houdt in het kort in dat ik een taxi kan vergoeden naar een ING-kantoor om deze zaken in orde te maken. Het is dan van belang dat jullie met zijn drieën met legitimatiebewijs verschijnen. Dit kan zonder afspraak.

Mocht u, met uw oom en tante hier baat bij hebben dan kunt u contact opnemen via chat@ing.nl t.a.v. Jeroen.

Vriendelijke groet,

Jeroen
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?