Klacht ING Bank: Kom met een antwoordt en een oplossing.!?

Marb75

Ik heb bij een geld automaat een groot bedrag willen pinnen bij het vragen van een bonnetje heb ik op STOP gedrukt omdat ik me bedacht en geld wilde pinnen bij een automaat met biljet keuze.. ik krijg mijn pas terug.. ik hoor de geld automaat géén geld tellen.. de geldlade gaat niet open.. en ik krijg geen bonnetje.. Bij een naaste pinautomaat pin ik het grote bedrag wederom er wordt niet uitbetaald wegens onvoldoende saldo.. Na naar de balie van de ING te gegaan zijn in hetzelfde pand schijnt het bedrag uit de naaste pinautomaat uitbetaald te zijn en van mijn bankrekening te zijn afgeschreven terwijl de automaat nóóit heeft uitgekeerd.. Ik heb twéé jaar gespaard voor dit bedrag dat bedoeld was vóór tijdens een verhuising vóór één maand borg en één maand huur.. Ik vind het schandalig dat ik nu meer dan 15 werkdagen nog steeds niet mijn geld retour heb laat staan waar het geld uit hankt.!? De ING is nu over zijn wettelijke afgesproken termijn van éénmalig 72 uur en één verloop onderzoek van 10 werkdagen.. Ik zit nu met een gigantisch groot probleem en de ING komt met een coulanse van 15,- euro invorm van telefoonkosten.. hallo, ik ben mijn huur en mijn borg kwijt en ik moet van mijn maand geld(wat bedoeld is voor eten) mijn huur en borg nu betalen

Het is anno 2018 en de ING kan mijn niet wijsmaken met het suppersnelle internet verkeer en de tegenwoordig in de ING pannorama beveiligings camera's en camera's beveiligde pinautomaten dat ze niet kunnen uitsluiten dat het geld gestolen, ingeslikt of het een computer technisch probleem betrefd.. Ik vind dan ook dat nu de ING niet zijn wettelijke termijn heeft nageleefd de ING moet opzien naar mijn omstandig heden en tot een oplossing moet komen wachtende het onderzoek de ING over moet gaan tot betaling van het bedrag.. De ING is voor diefstal verzekerd en heeft indien nodig volledig zijn beschikking over mijn rekening dus ik begrijp niet waarom de ING van zijn probleem mijn probleem heeft gemaakt.!?

Hallo meneer/mevrouw Biesterveld,

Ik snap heel goed dat dit een hele vervelende situatie is. Ik snap dat je het geld nodig hebt voor de verhuizing en de borg.

Wat ik mij afvraag momenteel of je dit direct gemeld hebt en of je een Boekingsonderzoek op hebt laten starten zodat dit onderzocht wordt?

Zou jij mij dit willen laten weten?

Groet,
    Rialda
    Marb75
    Na vandaag telefoonisch contakt gehad te hebben schijnt er volgens een medewerker van de ING een brief per post op 6 maart 2018 naar mijn huidig adress verstuurd te zijn met berichtgeving over de stand van zake op het onderzoek ik heb nu middels 8 maart nog geen brief ontvangen en de ING gevraagd of zij mij mondeling over de telefoon de inhoud van de brief kunnen toelichten zodat ik weet waar ik aan toe ben.. dit kunnen zij niet doen omdat de inhoud van de brief voor hun niet zichtbaar is.!!?? Anno 2018.. Maak mij wat wijs.!?
    Goedemiddag,

Ik kijk graag of ik de brief in kan zien, daarvoor heb ik nog een aantal gegevens nodig. Zou u mij daarom een privebericht willen sturen zodat we de gegevens door kunnen nemen?

Mocht het niet lukken, dan hoor ik het ook graag!

Groeten,
    Sabrina
    Beste Sabrina,

Ik kan u wel wat vertellen over de inhoud van de brief de ING gaat voorals nog ervanuit dat het geld aan mijn is uitgekeerd, hier bij hebben zij een kopij van de logrol toegevoegd.

Ik ben het alleen niet mee eens met hun beslissing omdat ik de logrol niet voldoende als bewijs acht, een logrol is niet meer dan alléén het vastleggen van gebeurtenissen en verteld mijn niets over achter gebleven geld in de automaat of mogelijke diefstal bij de automaat, de logrol geeft aan dat het geld is uitgenomen maar het kan goed zijn door technische storing of een vorm van stofvervuiling in het apparaat dat het apparaat gedacht heeft dat het geld is uitgenomen.

Wat mij vervreemd is dat de logrol aangeeft dat ik op "oké" heb gedrukt dit is naar mijn mening onmogelijk want toen de automaat vroeg om een bonnetje toets je op het boven scherm links voor "ja" rechts voor "nee" op dat moment bedenk ik mij en wil ik eigenlijk mijn geldbedrag hebben in biljet keuze en deze optie zat niet in de automaat dus ga ik naar het beneden toetsenscherm en druk eerst op "correctie" bij geen response druk ik boven de "correctie" op "stop" over dit moment twijfel ik met geen enkele rede dit staat mijn helder bij geest, als ik dus daad wekelijk op "oké" had gedrukt, dit wat de logrol meld, op het moment dat de automaat mij om een bonnetje vroeg, hoe kan het dan zijn dat de automaat mijn geen bonnetje heeft gegeven en de logrol ook geen registratie vermeld dat de automaat mij een bonnetje heeft gegeven.!? En omdat dit een pintransacties betreft voor de eerste betaling van mijn huur en borg zou ik wel degelijk een pinbon hebben gevraagd omdat ik dit altijd doe en in mijn map bewaar.

Ook getuigd de Huurbazin die bij mij was en de baliemedewerker met zijn assistente aan mijn dat ze allemaal inclusief ik het apparaat niet hebben horen geld tellen en hebben horen piepen, de balie medewerker zegt en ik citeer: "Het is op dit moment zo rustig dat ik echt wel gehoord zou hebben, ik reageer namelijk heel snel op dat geluid om te kijken wat er aan de hand is." en "als je op "oké" gedrukt zou hebben tijdens het vragen van een bonnetje dan zou er nu een bonnetje uit de automaat moeten hangen", dus, ik na mij gemeld te hebben bij de balie naar de automaat ben terug gelopen om te kijken of er een bonnetje uit de automaat hing, dit was niet het geval.

Er is mijn een kopij van een logrol toegestuurd, hierbij wordt artikel 18 van de Algemene Bankvoorwaarden genoemd, dat de logrol het bewijs van mijn geldopname is, ikzelf acht dit bewijs te mager dan wel ongegrond, ik twijfel aan de echtheid van de kopij omdat dit hetzelfde lettertype is gelijk aan de brief van de ING.

Ik heb de ING dan ook gevraagd om een tweede onderzoek, ik had bij het eerste onderzoek ING al gevraagd om de ING de camera beelden in te zien, Ik betreur dat dit is niet gebeurt.

Ik heb meerde malen contact gehad met de Politie, wat ik vervelend vind is als ik aan 0900-8844 de situatie uitleg zij dit voldoende vinden en een afspraak maken voor aangifte van mogelijke diefstal, vervolgens op het Politiebureau aangekomen zij geen aangifte op maken omdat ze twijfelen aan mijn verhaal.
    Beste M Biesterveld,

Ik begrijp dat hier flink wat emoties bij los komen.

Graag ontvang ik de volgende gegevens zodat ik het dossier kan inkijken wat er door ons is opgemaakt.

- Volledige naam
    - IBAN
    - geboortedatum
    - postcode & huisnummer
    - pasnummer & vervaldatum van uw Betaalpas

Vriendelijke groet,

Jeroen
    Marb75
    Uiteraard ga ik dit niet doen Jeroen,

Hiervoor wordt gewaarschuwd dit niet zomaar te doen!

Maar de ING is een tweede onderzoek gestart en de Politie is bezig met het op vragen van de beelden.

Als er op de beelden duidelijkheid komt of het nou om inslikken of stelen gaat, dan kan ik wel of géén aangifte doen.

Dat ik moet wachten op mijn geld, oké, maar hoe je het wend of keert ik vindt, anno 2018, dat de reactie van bevestiging om diefstal of inslikken wel binnen 72 uur bevestigd had kunnen worden, dat beschaam ik de ING.

Gr. Marcel
    Beste M Biesterveld,

Heel begrijpelijk dat u liever niet uw persoonsgegevens online plaatst. U bent uiteraard altijd welkom om contact op te nemen met onze telefonische Klantenservice via 020 22 888 88. Zonder uw gegevens is het namelijk niet mogelijk om na te gaan wat de stand van zaken is.

Sebas