Klacht ING Bank: Kosten voor omzetting verpanding overlijdensrisico verzekering

YK

Ik wil mijn overlijdensrisicoverzekering omzetten van verzekeraar-A naar verzekeraar-B. Omdat deze verzekering is verpand aan het ING (vanwege hypotheek) moeten zij in hun systeem vastleggen dat de verzekering van A naar B is gegaan. Voor het administratief verwerken vragen zij het absurde bedrag van € 225,-. Dit bedrag is bijna 50% van mijn jaarpremie v.d. verzekering.
Ik heb telefonisch een klacht ingediend (dd 23/7/2013) en kreeg als standaard antwoord: ".... Wat vervelend maar dat zijn nu eenmaal onze tarieven".

Mijn klacht is dat de bank weer eens woekertarieven rekenen voor hun schamele dienstverlening. Ik heb geen keuze dan te betalen. Het premie voordeel dat ik heb door van verzekeraar te wisselen, komt nu ook bij nota bene de hypotheekverstrekker die verder geen enkele risico loopt.

Dat de administratiekosten terug wordt gebracht naar een normaal niveau (bv € 50 ipv van de huidige € 225)

ING Bank
    Goed nieuws! Sinds 24 maart 2014 is ING actief op Klachtenkompas. Je hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het dan weten! Dan gaan we het samen oplossen. Vriendelijke groet,Deniz
    ING Webcare team
    www.ing.nl.webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?