Klacht ING Bank: Lakse en niet-klantvriendelijke houding van ING bank nadat ING pas en ABN automaat geen geld uitgave

A. van der Steeg

Op 22 december heb ik geprobeerd om met mijn ING pas 20,- € uit de automaat te halen van de ABN. Er kwam geen geld uit. Diezelfde middag heb ik dat bij de iNG gemeld. Het zag er nog als reservering uit. Op mijn eigen aandringen werd er iets in het scherm gezet. Dat mag van de ING zelf uitgaan. Inmiddels, na een paar dagen, was het bij mij geen reservering meer, heb ik weer gebeld. Bij ING was het nog wel een reservering. Enkele dagen later heb ik opnieuw gebeld. Toen pas is men actie gaan ondernemen, omdat de melding 'reservering' was verdwenen. Dat was mogelijk al langer het geval, maar men verwacht dat de klant alles doet. Men had zelf actie kunnen ondernemen nadat de melding 'reservering' verdwenen was. Het lijkt mij dat een klant daar niet achteraan hoeft te zitten nadat deze al 2x gebeld heeft en het wachten erop is dat de melding reservering bij de ING zelf verdwijnt. Nog altijd is die 20,- € ten onrechte afgeboekt. Het is niet mijn fout, het is de fout die tussen banken optreedt. Maar ik ben de dupe. Dat ING mij als jarenlange klant de 20,- nog niet heeft vergoed, vind ik een vreemd gebeuren. Ook dat ik na 3x contact van de kant van de ING zelf niets heb gehoord, vind ik onterecht.

ING vergoedt mij de 20,- € die ten onrechte is afgeboekt. Het onderzoek dat ze aan het verrichten zijn hoe een en ander mogelijk is, ligt verder bij de banken. Maar ik word als klant gedupeerd en mis 20,- € door een fout van de banken.

ING Bank
    Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend om te horen dat de automaat storing gaf! Wij helpen je hier natuurlijk graag mee, maar dat kan niet per direct. Als een betaling op reservering staat, houdt dat in dat de betaling nog in behandeling is. Zolang deze nog in behandeling is, kunnen wij niks. Het kan namelijk nog zijn dat de automaat van de ABN de storing herkent en het automatisch recht zet en dus niks wordt afgeschreven.

Als dat niet zo is dan kun je contact opnemen met je eigen bank. In dit geval zijn wat dat. Wij kunnen dan een onderzoek starten. Wij nemen dan contact op met de andere bank. Er wordt dan gekeken of er een kasverschil is. Als het inderdaad zo is, dat het ten onrechte in rekening is gebracht, dan krijg je het bedrag uiteraard terug op je rekening.

Wij laten je niet voor de schade opdraaien. Het moet eerst worden onderzocht. Als dus blijkt dat het geld niet is ontvangen, krijg je het bedrag retour.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare

A. van der Steeg
T

Ook een klacht indienen over ING Bank?