Klacht ING Bank: leeg zuigen van de ING bank, wat erg ik wordt hier moe van

Bond-Ben

Klacht over de ING
Mijn vrouw en ondergetekende hebben gezamenlijke rekening geopend in 2014 bij de ING bank. Hiervoor moesten we veel formulieren invullen en het gehele proces duurde wel een of twee weken. Het ging allemaal nog al bureaucratisch om een rekening te openen.
In februari 2016 hebben we onze gezamenlijke rekening opgeheven via de website, eerst uiteraard het geld wat er nog op stond overgeboekt en hierna is de rekening via de website opgezegd. Op de website wordt vermeld dat alles is afgesloten en hierna konden we niet meer bij de rekening, normaal dus. Afgehandeld zou je denken, want als dat niet zo zou zijn dan kun je van financiële instelling zoals een bank wel verwachten dat ze actie ondernemen om hun recht, wat dit dan ook mag zijn wordt gehaald.
In maart 2017 krijgen we een brief van de ING, dat we een betalingsachterstand hebben en dat we deze moeten betalen, zie brief 1. Hierop contact opgenomen met de ING en na lang wachten en vele gesprekken onderling met verschillende ING afdelingen en intern met collega’s wordt duidelijk dat de rekening inderdaad in 2016 is opgezegd en goed is afgesloten. Waarom wij deze brief van de ING nog ontvangen dat is niet duidelijk, niemand kan bij de ING nog nagaan hoe het een en ander is afgewikkeld. Wel is blijkbaar duidelijk dat wij als ex cliënt de rekening hebben opgezegd. Er wordt excuus aangeboden en bevestigd dat we geen brieven meer krijgen van de ING en de persoon, beloofd dit met haar hand op haar hart. Dus ja duidelijke kan het niet, fijn dat ING dit nu toch oplost, want we maken allemaal wel eens een foutje. Voor ons was die dag duidelijk, we krijgen geen brieven meer van de ING en zeker geen aanmaningen meer.

een brief waar betaald zou kunnen worden en hoeveel en voor wanneer en op welke bankreken rekening en hierin vermeld dat we geen verplichtingen meer aan elkaar hebben.

ING Bank
    Goedenavond,

Wij hebben jullie rekening gesloten op 7 maart 2017 echter hebben wij dit gedaan terwijl er een achterstand op jullie rekening stond.

Er is een brief naar jullie onderweg met de uitleg hierover en de stappen die jullie kunnen nemen.

Groet,
    Anita