Klacht ING Bank: Maak het voor mensen onder bewindvoering mogelijk om op de leefgeld rekening te internetbankieren

Paula

Ik lees net het verhaal van J.M van der Tol over dezelfde klacht zie onderstaande, dit is exact waar ik tegen aan loop en lees dat het bij andere banken wel mogelijk is, zelfs verbaasd dat het bij de ING niet mogelijk is en zelfs na de datum van J.M. van der Tol nog niks aan is gedaan. Ik ben vrijwilliger onder bewind, maar kan niet mee doen met wat tegenwoordig “normaal” is. Ik kan niet zeggen als iemand onderweg is neem even wat mee, ik maak het wel voor je over en daarbij als ik dan contant wil geven ben ik verplicht minimaal €10,- op te nemen als dat beschikbaar is in de automaat om iemand misschien €2,- terug te geven. ING geeft aan dat er dan beschikking is tot de beheer rekening. Ik had een tijd beschikking tot mijn dochters rekening en dat werd geblokkeerd toen ze volwassen werd én uit mijn internetbankieren gehaald. Dus zie niet dat het met bewindvoering anders zal zijn. Gewoon loskoppelen van elkaar en indien nodig weer toevoegen/activeren voor “hoofdpersoon” Ik sluit me aan bij J.M. van der Tol:
Al langere een veelgehoorde klacht is dat het niet niet mogelijk is bij de ING om met de leefgeld rekening te internet bankieren.
1. Je bent afhankelijk van het pin apparaat en de saldolijn om je huidige saldo te controleren.
2. Je kunt niet van je leefgeld rekening geld overmaken als dat nodig zou zijn.
3. ook al hebben we weinig leefgeld je kunt ook net niet dat hele kleine bedrag op een spaarrekening zetten om kleine beetjes te sparen.
4. Je kunt niet internet shoppen met producten die vaak goedkoper zijn (en gratis bezorgd) en bent altijd afhankelijk van de winkels dichtbij,

Ik hoop dat er iets mee gedaan word uiteindelijk het is niet meer van deze (digitale)tijd, dat mensen die uit de schulden willen komen zo beperkt worden in hun mogelikheden.
Maak het voor mensen onder bewindvoering mogelijk om op de leefgeld rekening te kunnen internetbankieren.

ING Bank
    Goedemorgen P. Hilgersom.

Ik begrijp de aard van deze klacht.

Met de Leefgeldrekening is het gebruik van een Betaalpas toegestaan, net als Saldolijn Informatie. Alleen over de Leefgeldrekening mag de rekeninghouder zelf beschikken, maar ook voor deze rekening geldt dat de rekeninghouder zelf geen betaalmiddelen mag aanvragen. Dit is zodra er toegang is tot internetbankieren wél mogelijk, en dit is dus niet toegestaan.

Het is zeker zo dat we hier vaker signalen/klachten over ontvangen. Om die reden ga ik deze klacht als verbetersuggestie doorgeven zodat er kan worden gekeken naar een ontwikkeling die werkbaar is voor zowel de Bewindvoerder als de rekeninghouder.

Jeroen
    ING Webcare

Paula
Is dat het wordt doorgegeven als verbeter suggestie, wat ook al is gebeurd in januari 2019. Zijn nu 1,5 jaar verder. Had liever gehoord er wordt aan gewerkt, maar ga van dit antwoord uit dat er niks mee gedaan is. Teleurgesteld in de ING jammer dat zij niet verder kijken voor mensen die het moeilijk hebben, de situatie is al erg genoeg en dat het bij andere banken wel mogelijk is, dacht wel dan de ING dé bank was......

Ook een klacht indienen over ING Bank?