Klacht ING Bank: melding onterechte incasso niet juist afgehandeld

mevrN

Webbilling ag heeft ten onrechte vanaf juni 2012 bedragen van mijn bankrekening afgeschreven. Ik heb dit als een onterechte incasso door de ing laten uitzoeken. Zij geven als antwoord dat de afspraken buiten de ING omgegaan zijn dus dat ze niet kunnen bepalen of de incasso onterecht is. Nu moeten wij zelf contact opnemen met een frauduleus bedrijf om het onterecht afgeschreven bedrag terug te laten storten. Ze schuiven het probleem dus op mij af en daar ben ik het niet mee eens.

Ik wil dat de ING mij op papier laat zien dat ik inderdaad een machtiging heb afgegeven voor de afgeschreven bedragen.Als zij dit niet kunnen dan wil ik alle onterechte bedragen wat 13 maanden kan teruggaan vanaf het indienen van de klacht teruggestort krijgen.

ING Bank
    Goed nieuws! Sinds 24 maart 2014 is ING actief op Klachtenkompas. Je hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het dan weten! Dan gaan we het samen oplossen. Vriendelijke groet,Deniz
    ING Webcare team
    www.ing.nl.webcare
    mevrN
    Ik heb gewoon een automatische antwoordmail op mijn klacht gekregen. Het wordt niet gelezen. Ik kreeg deze mail terug op mijn klacht dat er ten onrecht geld was afgeschreven
    Geachte heer/mevrouw,Hartelijk dank voor het doorsturen van een valse e-mail. Wij vinden het belangrijk dat u veilig bij ons kunt bankieren en doen er dan ook alles aan om fraude te voorkomen. Door deze zogenaamde phishing e-mail te melden, helpt u ons hierbij. De website waarnaar de e-mail verwijst blokkeren wij direc
    mevrN
    Heeft u toch uw persoonlijke gegevens op een website ingevuld? Bijvoorbeeld uw wachtwoord, activeringscode of TAN-codes voor Mijn ING? Bel dan direct de Alarmlijn op 020 22 888 00. U kunt ons 7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken. Samen met u bekijken wij dan of het invullen van uw persoonlijke gegevens gevolgen heeft en wat we daar aan kunnen doen.Tip: houd uw wachtwoorden en TAN-codes altijd geheim. Medewerkers van de ING zullen er nooit naar vragen. Als u inlogt op Mijn ING,
    mevrN
    Het paste er niet allemaal op vandaar wat meer reacties. Maar dit is dus geen antwoord op mijn klacht. Ik wil gewoon mijn geld terug dat door Webbilling AG ten onrechte is afgeschreven.
    ING Bank
    Hoi Nel,Het lijkt er op dat het antwoord dat jij via e-mail hebt ontvangen, betrekking heeft op een phishing e-mail die je hebt doorgestuurd. Dit staat inderdaad los van jouw klacht over de onterechte incasso. Wanneer er ten onrechte een incasso is afgeschreven, kun je deze in sommige gevallen tot 56 dagen na afschrijving zelf terugboeken. Wanneer deze termijn is verstreken, moet je zelf contact opnemen met het betreffende bedrijf. Alleen zij kunnen het dan terugboeken. Ik wil je daarom vragen nogmaals met het betreffende bedrijf contact op te nemen.Vriendelijke groet,Rutger
    ING Webcare team
    www.ing.nl/webcare
    mevrN
    Ik heb over deze klacht al verschillende keren gebeld naar de ING en ik heb er zelfs een brief over gekregen. Ik heb tot 56 dagen terug ontvangen, maar ze hebben mij nooit een bewijs getoond dat Webbilling inderdaad dat bedrag van mijn rekening mocht afschrijven. Ik heb gevraagd een kopie van de machtiging te sturen en heb die niet ontvangen. En ik vind dit ook een beetje een zwak voorstel om nog een keer zelf te gaan bellen.

mevrN

Ook een klacht indienen over ING Bank?