Klacht ING Bank: met geen mogelijkheid een bankrekening meer

Beste ING,
Sinds 2010 ben ik niet meer in bezit van een bankrekening, mijn pas ben ik toendertijd verloren en is er in de tussentijd geld opgekomen en afgehaald wat niet van mij was. Ik ben in 2010 gelijk naar de bank gegaan om dit alles te melden maar ik werd toen al neergezet als een fraudeur. Ik heb nu in de loop der jaren geprobeerd brieven te schrijven met bezwaar en met de vraag hoe het kan dat ik al 6 jaar geen bankrekening kan krijgen en neergezet word als een fraudeur terwijl ik nooit ben veroordeeld voor dit feit. Ik krijg nooit reactie op mijn bezwaarschriften , en als ik bel naar de fraudeafdeling word mij gezegd dat ik gewoon een rekening kan krijgen en langs een ING bank moet gaan , als ik dit doe word mij bij de ing bank gezegd dat ik naar de fraude afdeling moet bellen , ik ben helemaal ten einde raad , het heeft 6 jaar geduurd , ik kan geen belasting uitbetalen helemaal niks , en overweeg om andere stappen te on dernemen, ik hoop zsm tot een oplossing te komen mvg

Gaarne een eigen normale rekening te kunnen openen bij de ING

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb dit bericht doorgezet naar de desbetreffende afdeling die dit in behandeling heeft, zodra ik bericht van hun ontvang hoort u dat van ons :)

Beste ING ,
    Ok bedankt, en hoelang kan dit maximaal duren?

mvg vincent
    Geachte heer Schaers,

Het duurde niet lang. Ik heb al bericht ontvangen van de afdeling.

U kunt bij het ING kantoor een convenanten rekening openen.
    U heeft hiervoor een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier 'NVB Convenant' nodig. Dit formulier kunt u vinden op www.basisbankrekening.nl.

Als u met dat ingevulde formulier en een geldig legitimatiebewijs naar het ING kantoor gaat wordt het voor u in orde gemaakt.

Beste ING ,

Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd , maar dit zou dus inhouden dat ik verplicht bij een instantie moet aanmelden schuldhulp of iets dergelijks terwijl dat niet nodig is voor mij want ik werk. Dus ik kan dan wel het formulier invullen maar dan kom ik bij de bank en dan zeggen ze je moet een stempel hebben van uitkering instantie of schuldhulp/sanering....
    Vinny010
    Dit antwoord krijg ik ook als ik zelf naar de ing fraude afdeling bel.... dus op die manier kan het helaas niet .
    Vinny010
    Iedere consument heeft het recht op een betaalrekening (een basisbankrekening) onder het Convenant als hij of zij voldoet aan de volgende voorwaarden:
    hij of zij is 18 jaar of ouder
    hij of zij heeft een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland, of een postadres bij een erkende hulpverleningsorganisatie of overheidsinstantie
    hij of zij kan een geldig identiteitsbewijs tonen
    hij of zij kon eerder niet beschikken over een werkende bankrekening

Dit zijn de voorwaarden die worden gestel
    Vinny010
    En ik voldoe hier aan , ik heb een vast verblijfadres waar ik gewoon netjes ingeschreven sta, ik ben boven de 18 , en legitimatie heb ik ook , het laatste spreekt voor zich.

En toch als ik bij de bank kom met dit ingevulde formulier word ik gewoon weggestuurd en wordt er gezegd kom maar terug met een stempel .....
    Beste ING,
    Gaarne zie ik uw reactie wederom spoedig tegemoet

mvg ,

Vincent
    Geachte heer Schaers,

Dit zijn inderdaad de voorwaarden en u voldoet daar keurig aan.

Wat ik in dat geval adviseer is om nogmaals langs te gaan met het formulier, mocht het niet lukken om vanuit het kantoor de afdeling Fraude te laten bellen om dit kort te sluiten.

Ik heb vanuit hier namelijk ook niet de mogelijkheid om de rekening te openen.

Beste ING,
    Dit alles heb ik ook al gedaan , en de link die u mij net stuurde staat ineens nog een andere voorwaarde , namelijk dat ik een een stempel nodig heb van 1 van de aangesloten instanties....want nu wordt ik dus weer van het kastje naar de muur gestuurd :) ( met alle respect ) ....maar hiermee word ik niet geholpen .

mvg
    Meneer Schaers,

Naar welk ING kantoor bent u geweest?
    Dan ga ik daar even mee bellen.

Vinny010

Ik ben toendertijd vaak naar de ING die op de stadhoudersweg in de wijk blijdorp rotterdam zat, vervolgens op de zwartjanstraat daar ben ik een maand of 2 nog geweest alleen zonder stempel
    Vinny010
    Heb ook een brief geschreven aan de ING aantal maanden terug , heb ik helaas nooit antwoord op gehad.
    Goedemorgen meneer Schaers,

Ik heb nogmaals navraag voor u gedaan bij de afdeling Fraudedetectie. Het kantoor is inmiddels op de hoogte van de situatie en u kunt een convenantenrekening openen.

Hiermee wil ik graag de klacht afsluiten.

Vriendelijke groet,

Jeroen
    Vinny010
    de aanvraag convenant gedaan 22 juli zou binnen 5 werkdagen een brief krijgen , tot de dag van vandaag niets ontvangen..... Dus geen oplossing

Vinny010

Ook een klacht indienen over ING Bank?