Klacht ING Bank: Mijn ING creditcard is plosteling waardeloos

sad Niet opgelost
klaas

Afgelopen week werd bij het online betalen bij een grote webwinkel plotseling mijn ING creditcard geweigerd. Mijn dure ING creditcard die ik heb genomen als garantie om altijd te kunnen betalen met de bijgeleverde verzekering is nu waardeloos.

Aan het einde van een online creditcard betaling volgt de Mastercard Securecode controle. Die zie je wel vaker even komen en dan gaat de betaling verder. Nu verscheen echter de mededeling "Uw TAN codes zijn geblokkeerd". Kort daarna werd ik automatisch teruggestuurd naar de website met een mislukte betaling.
Ik heb mijn TAN code lijst nog die ik moest bewaren van de ING na het ontvangen van de scanner voor internetbankieren. Ik heb de TAN code lijst nooit laten blokkeren.

Dan bel je met het ING service nummer en krijgt in eerste instantie van de vriendelijke dame te horen dat sommige webshops nog niet zijn aangesloten op de Digitale Wereld. nadat ik er op wijs dat die mastercard Securecode toch echt van ING afkomt komt de aap uit de mouw, ING is zelf nog niet volledig aangesloten op de Digitale Wereld en heeft nog geen prioriteit gegeven aan het oplossne van dit probleem. Ik kreeg echter geen oplossing, mijn creditcard is nog steeds waardeloos.

Op de ING websiter staat een uitleg over de Mastercard Securecode: https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/mijn-creditcard/meer-weten/mastercard-securecode.html. Hier wordt uitgelegd dat de Mastercard Securecode wordt gebruikt als een extra beveiliging bij online betalingen (prima natuurlijk) en dat soms ter verificatie wordt gevraagd om een TAN code of het antwoord op twee persoonlijke vragen. Met die laaste optie kan ik wel leven maar dat werkt dus niet.

Ik moet er niet aan denken dat je dit gebeurt ergens in Verwegistan en de enige manier van betalen die je daar kunt gebruiken plotseling wegvalt. Het primaire doel van een bank is om betrouwbaar om te gaan met het geld van hun klanten. Dit is de zoveelste kras op de reputatie van ING. Terwijl de vertrekkende directeur wordt bejubeld om zijn bijdrage aan het verbinden van de bank met de Digitale Wereld wordt ondertussen het vertrouwen van de klant geschaad.

Normaal had ik deze klacht via een email of een contact formulier verzonden. ING doet echter niet meer aan email of contact formulieren en publiceert zelfs geen fysiek adres waar je een brief naar toe kunt sturen.

Ik wil weer het vertrouwen terug dat ik overal en altijd kan betalen met mijn creditcard, ook online.

ING Bank
    Goedemorgen klaas.

Het spijt me dat de betaling niet gelukt is.

Om te voorkomen dat je een volgende keer hier weer tegenaan loopt is het van belang dat we je een bevestigingscode kunnen versturen naar het bij ons bekende telefoonnummer voor het ontvangen van sms-codes.
    Heb je hiervoor al een telefoonnummer bij ons opgegeven? Zo niet, kun je hiervoor langskomen zonder afspraak bij ieder willekeurig ING kantoor of ING servicepunt.

Mocht je hier weer tegenaan lopen dan kun je te allen tijde contact opnemen met de Alarmlijn om deze blokkade direct op te heffen zodat je toch verder kunt met je aankoop.

De alarmlijn is 24/7 bereikbaar via:
    020 22 888 00

Ik hoop dat je hier mee verder kunt.

Vriendelijke groet,

Margreet
    ING|Webcare
    Margreet,

Hoe/waar kan ik zien of bij ING een van mijn telefoon nummers bekend is voor het versturen van SMS codes?

Wat gaat ING doen om andere klanten te waarschuwen dat hun ING creditcard niet meer werkt? Een melding in het Internetbankieren portal lijkt mij zeker op zijn plaats.

De tekst op https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/mijn-creditcard/meer-weten/mastercard-securecode.html is onjuist. Hier wordt gesproken over twee persoonlijke antwoorden en zo werkt het niet.

Is een bevestigingscode via SMS de uiteindelijke oplossing of werkt ING ook aan het tonen van een gekleurde blokjescode voor de scanner bij de Mastercard Securecode? De boodschap over de geblokkeerde TAN code lijst zou hier ook aangepast kunnen worden met een vermelding van het alarmnummer. Ik kwam nu terecht op 020-2288888.
    ING Bank
    Beste Klaas,

Bedankt voor je feedback! Je kunt je telefoonnummer controleren in je Profiel in Mijn ING -> Toegang tot je bankzaken.

In de link die je stuurt wordt aangegeven dat deze code wordt gevraagd in de vorm van een TAN-code of persoonlijke vragen. Hier wordt de TAN-code dus ook genoemd.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare

klaas
De gegeven oplossing is net niet helemaal correct en op mijn vraag wat ING gaat doen om andere klanten te waarschuwen voor dit probleem wordt niet gereageerd. De juiste oplossing is: 1. Als je een scanner hebt dan kun je niet meer zonder meer online betalen met een ING creditcard. 2. Je kunt dit aanpassen in Internet bankieren (bij jouw naam rechtboven)->Profiel->Toegang tot je bankzaken->Je telefoon nummer voor SMS-codes. Geef hier je (mobiel) telefoon nummer op als je dat nog niet hebt gedaan. Nu krijg je een SMS met een code bij online betalen met je creditcard. 3. Je kunt dit ook laten aanpassen bij een ING filiaal. 4. Zit je in Verweggistan en je kunt niet betalen, bel dan de alarmlijn 020 22 888 00. 5. De uitleg van Mastercard Securecode op de ING website klopt niet. Je kunt geen TAN codes meer invoeren en je krijgt geen persoonlijke vragen. 6. ING blijft stil als je vraagt of andere klanten worden gewaarschuwd.

Ook een klacht indienen over ING Bank?