Klacht ING Bank: Mijn ING werkt niet naar behoren
Details
Klacht
Het mobiel bankieren platform van de ING werkt te traag, en nu begint ook functionaliteit te haperen. Voor iets dat zo belangrijk is als je bank-omgeving kan dit simpelweg niet, je hoort gewoon bij je geld te kunnen! Mijn vader (70+) te horen dat hij gewoon even moest overstappen op een andere browser toen hij betalingen wilde invoeren en dat niet voor elkaar kreeg in Edge.Er is een goede reden dat Edge (en niks anders) geinstalleerd is, en Edge is een prima applicatie. Sterker nog: op de website van ING is te vinden dat Edge een geschikte browser is. (https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/5bs-van-veilig-bankieren/beveilig-je-apparatuur/besturingssystemen-en-browsers.html)
Men kan er over twisten wat de beste browser is, maar in dit geval vind ik de opmerking van de ING medewerker in de chat ronduit ergerlijk. Deze uiting getuigt van onkunde, onwelwillendheid, en nog erger: het laat zien dat ING het eigenlijk ook niet meer weet. Er wordt geen hotfix geboden, geen ticketnummer, geen oplossing, en geen uitzicht op het serieus oppakken van het probleem. Al google'nd kwam ik nog veel meer klachten over deze website tegen, gaat er bij ING echt geen licht branden??
Ik ben overigens zelf inmiddels weg bij de ING, juist vanwege de jaren durende problemen met hun platform. Dit na ongeveer 35 jaar tevreden bankieren bij deze bank (Toen nog Postbank, uiteraard), ik was zelfs een van de vroege Girotel gebruikers! Sinds de invoering van hun nieuwe platform is het onmogelijk om prettig bankzaken te doen, tenzij je stiekem de link naar de oude omgeving nog weet. (Dat is overigens https://mijn.ing.nl/particulier/betalen/index mocht iemand het willen weten…)
Gewenste oplossing
1. Het ontwikkelteam van het platform op de hoogte brengen van de problemen met hun applicatie2. In hun kennisbank een ander antwoord opnemen dan 'installeer maar een andere browser'
3. Publiek maken dat er problemen zijn, en aangeven wanneer die opgelost zullen zijn zodat klanten een bewuste en eerlijke keuze kunnen maken.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.