Klacht ING Bank: Misbruik van persoonlijk betaal gegevens.

JohnDoeXXX

In verband met het verifieren van een on-line machtiging heb ik, voor hulp, ING opgebeld. Na een paar keer doorschakelen kreeg ik een medewerker van ING Delft aan de lijn. Hi zij dat ik moet langs komen bij de hoofdkantoor om problemen op-te-lossen. Waarop ik zei dat ik een invalide was met een spierziekte, had geen rijbewijs en kon geen gebruik maken van openbaar vervoer. Toen kwaam hij met "Ik zie dat U boodschappen doet bij Albert Heijn; Als U naar de Albert Heijn kan dan kunt U ook naar het ING kantoor". Toen merkt ik op dat ik in drie jaar nooit naar de XL AH in de buurt was geweest en dat mijn bestellingen waren allemaal on-line gemaakt. Ik heb dit merkwaardig uitwisseling met vrienden besproken en zij zijn allemaal geschrokken van het misbruik van persoonlijk informatie door een ING medewerker.

Verklaren dat dit inzicht in persoonlijk betaal gegevens door kantoor medewerkers niet kan of mag misbruikt worden tegen klanten!

ING Bank
    Goedemiddag JohnDoeXXX,

Goed dat je contact met ons opneemt over deze situatie, ik kan me voorstellen dat je hier vraagtekens bij hebt.

Wanneer een handeling alleen op het kantoor verricht kan worden en onze klant aangeeft dat het brengen van een bezoek niet mogelijk is, dan moeten we de situatie beoordelen. Een uitzonderingsverzoek moet aan bepaalde eisen voldoen. Daarbij kan er ook gekeken worden naar gedane transacties met de Betaalpas, op het moment dat er namelijk buitenshuis een transactie met de Betaalpas gedaan is dan zou het uitzonderingsverzoek afgewezen worden.

Nu begrijp ik dat het om een transactie gaat die gedaan is bij een wireless Betaalautomaat voor het ontvangen van boodschappen op het huisadres. Dat de betaling aan huis is gedaan is niet vermeld bij de transactie waardoor de medewerker in de veronderstelling is geweest dat de betaling buitenshuis is gedaan.

Excuses dat er een aanname is gedaan, ik kan me voorstellen dat dit niet als prettig is ervaren.

Is het verifiëren van de online machtiging ondanks het telefoongesprek over de betaling aan de AH nog wel gelukt?

Ik hoor het graag en hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen geven over het beoordelingsproces voor uitzonderingsprocedures.

Groeten,
    Sabrina
    ING | Webcare
    JohnDoeXXX
    Bedankt voor Uw snel respons.
    Het probleem met on-line machtiging geven aan Valys.nl (een semi-regeerings instantie dat vervoer voor invaliden regeld) is niet opgelost. Ik was in eerste instantie verwezen door Valys om het probleem te bespreken met ING. Verder, sinds mijn gesprek met ING Delft is mijn ING rekening geblokkeerd!!! Ik ben nu aan het proberen dit om te draaien.
    Ik heb het initieel probleem zelf opgelost door een hardcopie van het lidmaatschap applicatie formulier van Valys per post te krijgen en handmatig invullen van het machtiging deel.

Ik en mijn vrienden kring vind het misbruik van onze betaalrekening informatie door een van jullie medewerkers toch schandalig!
    ING Bank
    Beste JohnDoeXXX,

We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken. Mochten er nog vragen zijn laat het ons gerust weten.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare
    JohnDoeXXX
    Bedankt voor de "excuses voor het ontstane ongemak" en de bloemen.
    Mijn bankrekening is uiteindelijk deblokkeerd gisteren (14/01) na 10 dagen straf voor het niet kunnen komen op het ING kantoor in de binnenstad op 04/01. Het inzicht in betaal gegevens van klanten en misbruik door medwerkers is schijnbaar "normal practice" bij ING; Schande!!

Ook een klacht indienen over ING Bank?